 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
estinvest, vad sker ?
|
saramara
|
2000-01-18 17:18:05
|
|
|
Det lär vara en enda säljare som nu trycker ner Estinvest kurs dag efter dag. Såg du draget i dag när man bara sålde rätt av tre nivåer, flers tusen aktier, nedåt utan att ens vänta om någon låg på köp med t.ex. dold volym. Varför säljer någon med flit billigare än nödvändigt. Min ide är att Estinvest är köpvärd upp över 25 kr. Nu börjar jag bli brydd, ge mig en hint.
|
 |
Handeln på SBI är inte bra !!
|
PGA
|
2000-01-18 17:01:40
|
|
|
Lade in köporder på säljkurs i Medirox nyss och fick den mycket riktigt på säljkurs men market makern ändrade samtidgt både köp och säljkurs neråt. 57 mot 60 nu innan var det 60 mot 61. Märkligt. Ett fungerande VITS tack.
|
 |
Texet
|
bobby
|
2000-01-18 16:25:20
|
|
|
Man får hoppas att budet är bättre på Texet än det var på Flying.
|
 |
Från direkt
|
PGA
|
2000-01-18 16:03:41
|
|
|
2000-01-18 16:02:00 DIREKT: 2000-01-18 16:02:00 SAS: SKYWAYS KÖPER MAJORITETEN I FLYING ENTERPRISE
SAS: SKYWAYS KÖPER MAJORITETEN I FLYING ENTERPRISE Skyways, som ägs av SAS till 25 procent, förvärvar majoriteten i Flying Enterprise och lägger bud på resterande aktier, enligt ett pressmeddelande. Skyways har tecknat avtal med Tipp Fastighets om köp av 63 procent av kapitalet och 94 procent av rösterna i Flying Enterprise. Priset är 62:50 per A-aktie och 60 kronor per B-aktie. Skyways kommer att lämna ett offentlig erbjudande för resterande B-aktier på 60 kronor per aktie. Styrelsen i Flying Enterprise, som noteras på Innovationsmarknaden, rekommenderar ägarna att anta erbjudandet. Skyways huvudsakliga motiv till affären är att genom Flying Enterprise etablera en bas på Bromma flygplats./PG-VR
|
 |
Flying
|
Milton
|
2000-01-18 16:01:45
|
|
|
Visst var budet lågt, men tydligen högt nog för att inte kursen ska orka upp. Själv köpte jag på mig en rejäl bunt för 55kr. Det blir en hyfsad avkastning på ca två-tre månader.
|
 |
Tage/PGA
|
Stig
|
2000-01-18 15:42:09
|
|
|
Vet ej vad man skall säga om "motstånd" på 3 kr. Jag såg att Taggen hade gått upp en del och valde att sälja av lite av mitt innehav (24 000 aktier). Jag ligger fortfarande kvar med merparten av mitt innehav (över 90 %) och har inga planer på att sälja något mera på denna sidan 3 kr hur som helst.
Ser med spänning fram mot rapport samt förmodad snar flytt till SBI! Det kommer säkert få kursen att dra ordentligt. Anledningen till min försäljning är för att sprida riskerna, trots allt vet man inte vad som kan hända på börserna inför kommande rapporter, ränteutveckling mm. Mitt huvudscenario är forfarande klart positivt för TagMaster som jag fortfarande anser vara den billigaste aktien på I-listan.
|
 |
TagMaster
|
PGA
|
2000-01-18 15:35:23
|
|
|
Hur ska man någonsin våga kliva av kanonen TagMaster?
|
 |
Tagmaster
|
tage
|
2000-01-18 15:29:15
|
|
|
Jo det finns tydligen ett motstånd på 3 kronor och idag orkar vi inte med att bryta detta. Men rapporten kommer allt närmre, det börjar småkittlas nu.
|
 |
tage
|
Arvid
|
2000-01-18 15:06:04
|
|
|
NEJ!
Snälla låt oss slippa siffermagi.
|
 |
TagMaster
|
PGA
|
2000-01-18 15:06:02
|
|
|
Jag köpte 50000 till på 2,45 och 2,50 nu skulle jag vilja se någon dra den förbi 3 kr. Någon kommer inte kunna hålla sig.
|
 |
Tagmaster
|
tage
|
2000-01-18 15:03:52
|
|
|
Vet någon om vi kan prata om motstånd vid 3 kr, verkar då snart bryta genom det också.
|
 |
Nanotec - Flying
|
INGMAR
|
2000-01-18 14:41:33
|
|
|
"Något år" KAN bli Åtskilliga år. Det finns skräckexempel, ex. Kinnevik/Korsnäs. Jag håller med om att budet är lågt, men man får acceptera att sådana här saker inträffar på marknaden. Ni som är missnöjda (med all rätt) anta budet eller sälj, använd likviden till nya investeringar.
|
 |
Tagmaster
|
tage
|
2000-01-18 14:34:01
|
|
|
Otroligt vad det köps Tagmaster, kommer det in en säljare på 10 000 aktier så åker den omgående. Jag anar att rapporten bli något alldeles i hästväg bra, man har inte ens en föraning om vad dom kommer med. Varför kommer inte Cashguards nyghet in på Text-tv, det måstew väl vara därför dom ännu säljer på den nivån för siffrorna pekar nu en bra bit över 10 kr och dessutom O-listenotering.
|
 |
Ark Travel
|
Janep
|
2000-01-18 14:32:31
|
|
|
Är det någon som har något att berätta om Ark Travel?
|
 |
Medirox från VCW!
|
Till er tjänst
|
2000-01-18 14:29:08
|
|
|
Tjorven - Medirox 2000-01-18 14:25:20 Sålde mina Flying idag (pga uppköpet). Vet du vad jag köpte? Jo, Medirox för hela likviden. Efter att läst dina inlägg om Medirox (för andra gången) så kan jag bara hålla med om att förr eller senare så lyfter aktien med minst 100%. Liknar faktiskt lite "IM" läge för Medirox. Att sen den sektorn är hetare än het just nu gör inte saken sämre.
Än en gång, TACK TJORVEN för tipset. Du är inget annat än en riktig klippa. Anders Ericsson
|
 |
Intresant IT Bolag
|
Wick
|
2000-01-18 14:15:15
|
|
|
MSI är ett Litet IT bolag på IM listan
MultiSimplex AB har lagt fast inriktningen för det kommande verksamhetsåret. Verksamheten fokuseras på de branscher som ger snabbast tillväxt och hög lönsamhet. Förvärv av andra kompletterande verksamheter är en naturlig del av den planerade utvecklingen.
Karlskronaföretaget MultiSimplex AB redovisar en stark tillväxt för årets första nio månader. Bolagets utveckling och etablering på marknaden är väl i fas med planerad utveckling. MultiSimplex AB rapporterar att orderingången de första nio månaderna ökade med 160% till 3125 (1208) tkr. Utestående orderstock ökade med 330% till 1299 (300) tkr
Försäljningen av programvaran MultiSimplex® har fokuserats till specialister verksamma inom laboratorieverksamhet, samt inom forskning och utveckling, i och utanför Sverige. En omfattande insats pågår för att sprida information om metodiken via Internet.
www.multisimplex.com
Styrelsen arbetar nu med att identifiera lämpliga samarbetspartners, och eventuella förvärv ska ses som strategiska steg mot bolagets intention att noteras på O-listan år 2001.
Nästa Rapport MSI Bokslutskommunike 15/2
|
 |
Flying
|
Nanotec
|
2000-01-18 13:33:37
|
|
|
Till EPDMC!
Ja visst är budet snålt, men jag tar det nog. Du kan kanske få 10% mer om du bråkar och väntar något år på skiljedom. Det betyder "inga kostnader" för dig om du godtager den gode man som utses att företräda de aktieägare som inte själv eller via eget ombud kämpar vidare. Själv tar jag nog budet om det inte betyder lång väntan. Har bara något fler aktier i bolaget än dig.
Lycka till med kampen om ett rättvisare värde!
|
 |
>Lars-Åke
|
PGA
|
2000-01-18 13:30:07
|
|
|
Vad hette du på den tiden??
|
 |
-> PGA och Isv
|
Lars Åke
|
2000-01-18 13:28:07
|
|
|
Är ni kompisar numera, när det gäller Tagmaster? Du PGA hade ju så svårt att förstå TM's brickor :-)) Tur att man kan ändra sig eller hur ;-)
|
 |
Isv
|
PGA
|
2000-01-18 13:22:00
|
|
|
Något svar än från TagMaster? Om inte, så är det garanterat KÄNSLIG information.
|
 |
Flying - från VCW
|
EPDMC
|
2000-01-18 13:10:09
|
|
|
Flying Enterprise - skambud 2000-01-18 13:05:46 Skambud från Skyways på Flying. Aktien har vid ett flertal tillfällen de senaste veckorna varit över budet 60:-. Att hävda att budet är med överkurs på 38% (snittet av Flying Enterprise´s slutkurs under de senaste 30 dagarna) är en lek med siffror som inte återspeglar Flyings verkliga värde. Säg nej till budet - Flyings värde är högre än de 60:-.
|
 |
http://www.chinatagmaster.com/
|
PGA
|
2000-01-18 12:59:30
|
|
|
Man kan stilla undra vad som pågår i TagMaster, och spännande är det. Hur mycket info. har man missat?
|
 |
TAGMASTER
|
tage
|
2000-01-18 12:57:41
|
|
|
Såg ni säljordern som låg på 13 kronor, jo just det 13!!!! kronor. Liten var den inte heller över 300 000 aktier, nån som vill markera var skåpet ska stå, för gissa om det blir drag då den lämnar listan.
|
 |
re: Flying Enterprise - dåligt bud
|
EPDMC
|
2000-01-18 12:57:10
|
|
|
Kan ett sådant förfarande innebära att kursen sänks eller att man som säljare får stå för extra de extra kostnader som avgörandet innebär? Man betalar förstås alltid ett pris i form av väntetid, tills avgörandet fälls.
För övrigt håller jag med om att budet är mycket lågt. Finnair, var är ni? Finnair är möjligen dom enda som kunde stoppa affären, genom att lägga ett offentligt bud på, säg 90 kr/aktie, få mer än 10% av aktierna och se'n säga nej till Skyways/SAS bud. Det blir ju tokigt om Skyways/SAS ska trafikera Finnairs linjer.
Sitter själv på 3500 st.
|
 |
Obducat
|
Vomme
|
2000-01-18 12:52:28
|
|
|
CD-Plant i Malmö läggs ner. Flyttar all tillverkning till Danmark. Allt enligt dagens Sydsvenskan. Påverkar detta Obducat, någon?
|
 |
Flying Enterprise - Dåligt bud
|
Rockefeller
|
2000-01-18 12:44:34
|
|
|
Aktieägarna på IM behöver nite sälja till 60 kr. Om de inte gör det går det till tvångsinlösen och skiljedom; då ska en opartisk nämnd (eller vad det kallas) göra en värdering av om budet är skäligt. Ganska ofta innebär det att budet höjs, budgivaren blir också skyldig att betala ränta till de kvarvarande aktieägarna.
Det är omöjligt att veta om det lönar sig att ligga kvar i Flying genom att inte acceptera budet, men omöjligt är det inte.
|
 |
FE
|
klas
|
2000-01-18 12:35:20
|
|
|
Det var ett bedrövligt bud. Skyways gör ett jätte klipp. Är det Skyways intentioner att ta över hela bolaget eller nöjer man sig med posten från Egil tro? Finns det inget konkurerande bolag som kan ge ett bättre bud?
|
 |
Snilleblixten
|
Dream Team
|
2000-01-18 12:33:11
|
|
|
Glöm det, det lyckas aldrig. Sälj aktierna och köp något annat istället.
|
 |
Cournerkupp i Flying?
|
Snilleblixten
|
2000-01-18 12:28:15
|
|
|
Jag har 40 FE och har råd att köpa ytterligare 200 st. Hur många har ni? Kan vi komma över 10% och stoppa uppköpet?
|
 |
Cashguards nyhet
|
tage
|
2000-01-18 12:13:50
|
|
|
Fortfarande inte satt ut på Text-TV och tänk på att det är många med stor pluska som sitter hemma och stirrar på TVn, speciellt den generation som inte gillar datoriseringen.
|
 |
Flying Enterprise
|
Rockefeller
|
2000-01-18 12:10:13
|
|
|
Frågan om budets nivå besvarade sig själv i meddelandet. Snacka om kap för Skyways...
|
 |
Flying Enterprise vs Budplikt
|
Rockefeller
|
2000-01-18 12:08:08
|
|
|
Den nya lagen om budplikt innebär att Skyways måste lägga bud på resten av aktierna i Flying Enterprise. Frågan är om något annat bud än 60SEK per aktie kan bli aktuellt?
|
 |
Skyways köper aktiemajoriteten i Flying
|
EPDMC
|
2000-01-18 12:06:40
|
|
|
18.01.00 Skyways köper aktiemajoriteten i Flying Enterprise Skyways Holding AB har tecknat avtal med Tipp Fastighets AB om köp av 900.000 A-aktier i flygbolaget Flying Enterprise till ett pris av 62.50 kr per aktie och 71.000 B-aktier till ett pris av 60 kr per aktie. Det motsvarar 63 % av aktiekapitalet och 94 % av röstetalet i bolaget. Om de finansiella förutsättningarna i avtalet mellan Skyways Holding och Tipp Fastighets AB uppfylls kommer Skyways Holdings AB att senast den 15 februari i år tillträda aktierna. Efter tillträde kommer Skyways Holding att lämna ett offentligt erbjudande till resterande B-aktieägare på 60 kr per aktie. Utestående 560.200 B-aktier, motsvararande 37 % av aktiekapitalet och 6 % av röstetalet, är noterade på Innovationsmarknaden. Erbjudandet överstiger snittet av Flying Enterprise´s slutkurs under de senaste 30 dagarna med 38 %. Styrelsen för Flying Enterprise har vid extra styrelsesammanträde beslutat rekommendera sina aktieägare att anta erbjudandet att till Skyways Holding AB sälja B-aktierna för 60 kr per aktie. - Skyways huvudsakliga motiv för förvärvet är att genom Flying Enterprise etablera en bas på Bromma Flygplats, säger Skyways Holdings vd Jan Palmér. Företaget kommer att drivas vidare som ett dotterbolag inom Skyways Holding koncernen. - Efter många års arbete att bygga upp Flying Enterprise till det flygbolag det är idag känns det som rätt tid att sälja, säger Eigil Jakobsen, vd och huvudägare av Flying Enterprise. Med Skyways som huvudägare kommer personalen in i en större koncern och passagerarna får möjlighet att utnyttja de fördelar som detta innebär. Flying Enterprise trafikerar idag huvudsakligen linjerna Halmstad-Bromma, Visby-Bromma Jönköping-Bromma, Jönköping-Arlanda och Skövde-Arlanda. Företaget bedriver också viss flygverksamhet i Finland. Skyways Holding AB är moderbolag i Skywaysgruppen, som består av flygbolagen Skyways AB, Highland Air AB, Airborne of Sweden AB, Air Express AB samt Skyways Aviation Ltd i England. För mer information kontakta: Eigil Jakobsen, vd Flying Enterprise, tel 031-92 38 30 Maria Johannesson, informationsansvarig Flying Enterprise, tel 031-92 38 04 Sven H. Salén, ordförande Skyways Holding, tel 08-670 98 70 Lars Ingman, finanschef, Skyways Holding, tel 08-595 135 00 el 070-581 22 31 04.01.00 Flying Enterprise öppnar trafik Halmstad-Bromma 10 januari startar Flying Enterprise att flyga på linjen Halmstad - Bromma. Linjen kommer att trafikeras men en Saab 340 med plats för 36 passagerare och med 3 dagliga tur och retur vardagar. Avgång Från Halmstad mån-fre 08.20, 15.45 samt 18.45. Avgång från Bromma mån-fre 07.00, 13.40 samt 17.10. Restiden blir en timme och fem minuter. För mer information kontakta: Flying Enterprise, Maria Johannesson, Information, tel 031-92 38 04 alt. Mobil 0709-76 89 04
|
 |
Flying finns på SBI-online
|
Milton
|
2000-01-18 12:04:42
|
|
|
Ni kommer att bli missnöjda.
|
 |
Flying
|
Loner
|
2000-01-18 12:02:49
|
|
|
Det är inte godkänt när infon uteblir utan en kommentar till detta.
|
 |
Flying Enterprise
|
Rockefeller
|
2000-01-18 12:02:37
|
|
|
FLYING ENTERPRISE: SKYWAYS KÖPER AKTIEMAJORITETEN I FLYING ENTERPRISE 2000-01-18 Skyways Holding AB har tecknat avtal med Tipp Fastighets AB om köp av 900.000 A-aktier i flygbolaget Flying Enterprise till ett pris av 62.50 kr per aktie och 71.000 B-aktier till ett pris av 60 kr per aktie. Det motsvarar 63 % av aktiekapitalet och 94 % av röstetalet i bolaget.
|
 |
CashGuard
|
PGA
|
2000-01-18 11:56:09
|
|
|
Orderingången under Dec. var nåt i hästväg för CashGuard.
Försäljningen pratade jag om. Hur många vill installera i Dec.?
|
 |
Några synpunkter
|
Klarsynt
|
2000-01-18 11:52:31
|
|
|
1. Dags att höja gränsen för antal affärer per dag.
2. Dags att höja gränsen för högsta tillåtna affär per orderläggning. Mycket iriterande när man får beskedet att man överskridigt giltigt belopp :-(
3. Vänta bara när alla tagit del av nyheten från CashGuard, då finns bara en sida nämligen uppsidan. Signaturen PGA spekulerade i hur många som var villiga att investera under JUL-månaden? Tydligen var svaret, rätt så många :-))
|
 |
Flying ????
|
PGA
|
2000-01-18 11:50:50
|
|
|
Kan man våga hoppas på glädjekörningar av kurserna vid uppköp?
|