 |
tyk
|
Joje
|
2004-09-22 16:00:34
|
|
|
man bör ta in den nu snart ska dom ha presenation i stockholm och jag tror att vi får se en ordentlig uppvärdering 50 kr gissar jag på!
|
 |
Re: Ännu ett i raden
|
JM
|
2004-09-22 16:00:32
|
|
|
Xzero har samma anstiftare som HVR, som visst har fått ett vanhedrande omnämnande i Veckans Affärer. Om man går in på www.hvr.se så kan man få en rätt bra bild av vederbörandes track record. Mvh
|
 |
song stiger mycket
|
Joje
|
2004-09-22 15:44:41
|
|
|
efter två uppköps bud om någon har missat det
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
Boxarn
|
2004-09-22 15:18:57
|
|
|
Tyvärr! Jag blir tveksam. Det bör läggas märke till att det inte är ett aktiebolag som man avser att förvärva, utan ett kommanditbolag. Därför måste de åtaganden och förpliktelser med anledning av detta klarläggas och också klarläggas hur det här bolaget faktiskt har gått. Saken blir inte bättre av att det är personer ivolverade i Infinicom som man köper av.
Det blir till att vänta och se.
Kursen trycks - åtminstone för tillfället - något nedåt.
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
Boxarn
|
2004-09-22 14:55:33
|
|
|
Jag är mindre "impad" över mina egna teorier än vad du är. Sanningen att säga så har jag långt ifrån klart för mig vad det här verkligen innebär. Jag tycker det verkar vara en hel del frågetecken kring Infinicom. Varför låter man ett eget dotterbolag teckna sig, till exempel? Varför skulle omfattningen av de förluster som kan användas för framtida skattemässiga avdrag vara något man inte får avslöja för marknaden och de egna aktieägarna?
Men jag får väl skylla på att inte tillräckligt satt mig in i bolaget och det nu aktuella upplägget.
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 13:53:37
|
|
|
Boxar jag tycker du har väldigt bra teorier och du ska ha en eloge för detta!
------------------------------------
En reflektion jag gör att det KAN vara så att aktiekursen medvetet pressats nedåt för att optionerna ska bli så billiga som möjliga. Jag har undrat - och varit litet konfunderad - över att det legat ute så stora säljposter. /Boxarn
------------------------------------
Jag har också undrat över detta om varför kursen har trykts ner som den gjort de senaste månadena.Aktierna har ju således också ätits upp också.Du har en klar poäng i det du skriver då anledningen kan vara pga förvärvet och optionerna.
-----------------------------------
Emission som man vill få bemyndigande för på 15-60Mkr 0.3kr/Aktie får tankarna över från denna teori som du hadde angående att man köper bolag som man själv är involverade i för överpris.
-----------------------------------
Men då kommer vi till denna fråga
är investerar gruppen seriös eller oseriös? de bakgruns check som jag har gjort tyder på att denna grupp är seriös! och vi vet ju faktist inte ännu om vilka kommande förvärv som blir av efter denna emission!
Sen ska man ju veta att bakom allt detta har vi 2 mäktiga factioner i industrifonden och Aktiespararen som håller en viss koll på alltet.
-----------------------------------
Helt klart ska det bli intressant den 20oktober och jag ska nog sannolikt ditt på stämman.
Mvh
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 13:37:06
|
|
|
Nu får nog de större ägarna trycka på underifrån så kursen höjs annars så lär de inte få många som tecknar aktier för 0,3kr/Aktie ifall de inte kommer med info på bolagstämman som får alla att ta bort sinna säljisar under 0.3kr
|
 |
Re: ang Nilsson Materials
|
DuncansJourney
|
2004-09-22 13:28:28
|
|
|
Tack, insider. Se även artikeln i Elektroniktidningen som det hänvisas till. Jag citerar:
"De amerikansk-indiska forskarna utförde också ett antal experiment som tycks bekräfta att materialet är homogent och magnetismen är polariserad. Deras slutsats är att materialet verkar vara en lovande kandidat för framtida magnetiska halvledare."
http://www.elektroniktidningen.se/article.asp?version=11767
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 13:24:56
|
|
|
jaja nu fattar jag! priset på evolution är optionsrätter nom värde 0.2 ca 2Mkr.
sen så vill man ha tillstånd att höja gränserna för bolagets aktiekapital till ”lägst 15.000.000 SEK och högst 60.000.000 SEK”. för 0.3kr/Aktie.
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 13:18:33
|
|
|
hmm! var kommer denna in i bilden
(inflikar från kallelsen)
Teckningskursen per aktie är 0:30 SEK. Vid fullt utnyttjande av optionsrätterna kommer aktiekapitalet att ökas med sammanlagt 2.179.313
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 13:11:15
|
|
|
Det som jag blir lite yr över är detta!
Enligt Black&Scholes standardmodell för aktieoptioner beräknat efter Infinicom’s aktiekurs 0:25 SEK, riskfri ränta på 4,0% och standardavvikelsen 25,0%; uppgår teckningsoptionens värde till 0:042 SEK per option, totalt motsvarande 457.655 SEK för samtliga teckningsoptioner.
hoppas du kan hjälpa till så att man förstår detta boxarn (hehe)
kostar Evolution&Co 2 mille eller 500Tkr
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 13:08:15
|
|
|
Jag tror man kan vända på den skutan 24H (med bättre säljar insatser)i annat fall så borde ju 24h ha endel ansamlade förluster bakom sig,som kan vara intressant för kommande uppköpare!
Håller på granska förvärvet och blir således lite yr(skratt) Det verkar som att man startar ett nytt Dotterbolag (Infinicom Management Consulting AB) Detta dotterbolag tecknar i sin tur ett skulde brev på 1000kr inhållande 10.896.565 avskiljbara optionsrätter till nyteckning av aktier av serie B i bolagets moderbolag Nom(0.2kr/Aktie)
2.179.313 samanlagt. Optionsrätterna skall utgöra köpeskilling för samtliga aktier i Evolution International TLW AB, vars huvudsakliga tillgång utgörs av 91,0% av andelarna i det rörelsedrivande bolaget Evolution&Co EvCon KB. De återstående 9,0% av andelarna i Evolution&Co EvCon KB kommer att förvärvas av Infinicom AB för en kontant köpeskilling uppgående till högst 45.000 SEK.
En så länge tycker jag hela affären verkar skjyst!!
|
 |
Millicom
|
Rikard.
|
2004-09-22 12:59:50
|
|
|
MILLICOM: FALLER 4,8% I USA EFTER MOTGÅNG I PAKISTAN
18:18
MILLICOM: FALLER 4,8% I USA EFTER MOTGÅNG I PAKISTAN
STOCKHOLM (Direkt) Millicom International Cellular
hade sjunkit 4,8 procent på Nasdaq i USA vid 18-tiden på
tisdagen. Bakom nedgången låg nyheten att Millicoms
dotterbolag Paktel stämt den pakistanska myndigheten PTA för
att den hindrat bolagets GSM-lansering i Pakistan.
"Vi hade ett avtal om att vi vid betalningen av 11,1
miljoner dollar skulle få tillåtelse att gå vidare med
GSM-processen", säger Millicoms IR-ansvarige Andrew Best till
Nyhetsbyrån Direkt.
Millicom betalade summan till PTA den 7 september och
ingenting hänt sedan dess.
"De förhalar processen och därför tar vi till
rättsliga åtgärder", säger Andrew Best.
Klockan 18.20 hade Millicom fallit 0:88 dollar, eller
4,8 procent, till 17:52 dollar./FF
Ett fortsatt trassel i Pakistan är trisst, det är deras näst största marknad. Jag hyser dock inget tvivel om att det så småningom kommer att lösa sig, och att därför dagens nedgång på 5% är överdriven. Det mesta går annars i rätt riktning.
|
 |
NGM
|
Boxarn
|
2004-09-22 12:49:10
|
|
|
Aktien handlas upp i dag.
Trevligt!
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
Boxarn
|
2004-09-22 12:18:35
|
|
|
Ett något märkligt svar måste jag säga! Men det ante mig att vi inte skulle få något klart besked. Jag undrar verkligen om motiveringen för "tystnaden" har någon grund.
Men tack i alla fall!
Jag håller med om, att OM man "får ordning" det brittiska bolaget - det har en hög omsättning - ja, då kanske man inte kan invända mot värderingen. Men det är det som jag tvivlar på. Konkurrensen är stenhård.
|
 |
Omsättning
|
Boxarn
|
2004-09-22 12:11:07
|
|
|
Kan någon förklara varför omsättningen är så hög på börsen i dag? I skrivande stund har det omsatts aktier för drygt 9 miljarder. Det brukar inte ens vara hälften under andra dagar vid samma tid.
Jag konstater för övrigt förnöjt att en av mina favoriter, Nordnet, har gått som tåget den sista tiden.
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 12:07:44
|
|
|
Har skickat mail till dig nu angående kompletering av ansamlade förluster!
Nja Dyr o dyr det beror ju på vad man får för 24H anser jag!
så som aktievärdet är idag är den endast värderad till konsultdelen med en vinst på ca 3Mkr P/e10
ska kolla lite på 24H nu!
Mvh
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
Boxarn
|
2004-09-22 11:42:08
|
|
|
Jag har inte tittat igenom kallelsen så noga.
En reflektion jag gör att det KAN vara så att aktiekursen medvetet pressats nedåt för att optionerna ska bli så billiga som möjliga. Jag har undrat - och varit litet konfunderad - över att det legat ute så stora säljposter.
Men det behöver inte vara så. OM företaget bara har 30 miljoner i potentiellt skattemässiga avdrag så anser nog många att värderingen på nuvarande nivå är rimlig. Enligt min uppfattning så kanske den då till och med är för hög.
|
 |
infinicom/Evolution&Co
|
blueberry
|
2004-09-22 11:21:50
|
|
|
Kallelse Till Extra Bolagsstämma I Samband Med Förvärv Av Evolution & Co
http://www.dagensfinans.se/press1.php?id=48705
Vaknade nu till detta pressmedelande angående det kommande förvärvet.Är trött som fasiken nu men om jag inte misstar mig så köper man 91% av evolution&Co för 2.179.313 SEK. kan det stämma boxarn? ska granska detta mer senare!
Mvh
|
 |
Re: Ännu ett i raden
|
KYLIS
|
2004-09-22 10:28:58
|
|
|
Instämmer! Känns lite uppblåst redan nu.
|
 |
Re: Ännu ett i raden
|
JM
|
2004-09-22 09:32:58
|
|
|
Till emissionskurs värderas Xzero till drygt 92 MSEK, medan eget kapital ligger på 0.8 MSEK. Jag tror jag avvaktar. Mvh
|
 |
ang Nilsson Materials
|
insider
|
2004-09-22 09:22:29
|
|
|
Läs:
http://www.idg.se/ArticlePages/200409/21/20040921164132_CS/20040921164132_CS.dbp.asp
|
 |
Re: Ännu ett i raden
|
KYLIS
|
2004-09-22 08:41:14
|
|
|
Avdragsmöjligheter med lättnadsbelopp, det var ju intressant!
|
 |
Nexcite når ej försäljningsmål för 2004
|
Phantom V
|
2004-09-22 08:22:11
|
|
|
"Nexcite kommer ej att nå de försäljningsmål som framgick av prospektet i samband med noteringen på Aktietorget i juni. Lanseringar på ett flertal marknader har förskjutits till senare delen av 2004 och under nästkommande år." (från Aktietorget)
|
 |
Ännu ett i raden
|
KYLIS
|
2004-09-22 08:21:59
|
|
|
Waymaker 08:17 Xzero 2004-09-22 08:18:40
Nyemission i svenskt världsledande nanoföretag
Nyemission i svenskt världsledande nanoföretag Stockholm 2004-09-22 Xzero AB (publ) genomför en nyemission mellan den 21 september och 15 oktober. Aktier emitteras för 11 kronor per styck i poster på 500 aktier. Likviden ska användas för att bygga en demonstrationsanläggning som har beställts av Intel Corporation. Xzero är ett utvecklingsföretag som ingår i KTH:s Energipark. Företaget har utvecklat en unik teknik för framställning av processvatten för halvledarindustrin. De två viktigaste beståndsdelarna vid tillverkning av datachips är kisel och absolut rent vatten. Intel har precis meddelat om lyckade experiment med linjebredden 35 nano - 2 857 gånger smalare än ett hårstrå. Till den processen behövs absolut rent vatten. www.scarab.se/xzero
|
 |
Re: blueberry/infinicom
|
Boxarn
|
2004-09-22 05:07:11
|
|
|
Revisorn lyckas i sitt korta svar använda tre olika benämningar på förlusterna som företagit gjort: ansamlade förluster; skattemässiga förluster; skattemässiga underskott.
Jag är fortfarande inte på det klara med huruvida man faktiskt kommer att kunna använda de 376 miljonerna i ansamlade förluster till framtida skattemässiga avdrag.
Jag föreslår att du skickar ett nytt mail där du ber om ett klargörande och ställer den enkla frågan om det är så att man i princip inte behöver betala skatt på framtida vinster upp till ett belopp av 376 miljoner eller om siffran i stället är 30 miljoner.
Det vore intressant att se om revisorn även den här gången lyckas uttrycka sig på ett sådant sätt att det inte går att avgöra i vilken utsträckning de uppkomna förlusterna i framtiden kan användas för kvittning mot vinster. Det skulle inte förvåna mig om han kommer att göra det.
|
 |
Re: Boxarn/infinicom
|
blueberry
|
2004-09-22 01:25:50
|
|
|
Är lite seg i skallen nu,(Trött)Men det verkar som de skattemässiga underskotts avdragen är på 30Mkr enligt mailet från honom(Revisorn)
Nej nu ska jag natta
Mvh
|
 |
Boxarn/infinicom
|
blueberry
|
2004-09-22 01:18:39
|
|
|
Jag har fått mail från Revisorn nu idag! skickar den till din hotmailkonto!
Mvh
|
 |
Re: FED
|
Boxarn
|
2004-09-21 21:20:13
|
|
|
I en annan kommentar jag läste, framgår det att FED är mer optimistisk nu än efter det senaste policymötet den 10 augusti. Det skulle tyda på att man kommer att fortsätta räntehöjningarna och att igenting ändrats i det här avseendet.
|
 |
Millicom
|
Boxarn
|
2004-09-21 21:16:09
|
|
|
"Rikard."! Kommentar till "bråket" i Pakistan!?
|
 |
Re: FED
|
Boxarn
|
2004-09-21 21:13:49
|
|
|
Det verkar som om FED tonat ned riskerna för inflation och därmed gett marknaden en signal att man eventuellt kommer att vara återhållsam med fortsatta räntehöjningar. Som en följd faller dollarn.
|
 |
Re: Problem!?
|
Boxarn
|
2004-09-21 14:40:29
|
|
|
I går försvann problemet fram på eftermiddagen. Hur är det för er andra?
|
 |
Re: infinicom
|
Boxarn
|
2004-09-21 11:20:13
|
|
|
:-)
|
 |
infinicom
|
blueberry
|
2004-09-21 11:10:21
|
|
|
Verkar som Köparna har hittat tillbaka! hehe..
Om man kollar orderdjupet
|
 |
Re: Poker
|
Boxarn
|
2004-09-21 09:44:12
|
|
|
Jag såg att du "SPSS" var inne på BS och gick bärsärkagång. Det är bra! Jag håller på dig!
Själv hoppas jag på ett litet lyft för NGM om/när 24hBet noteras.
|
 |
Re: Poker
|
KYLIS
|
2004-09-21 09:00:39
|
|
|
Ops! en post på 500 000 i 24Hbet AB på 18 kr, hör ju inte direkt till vanligheterna på den listan om man säger så.
|
 |
Re: Poker
|
KYLIS
|
2004-09-21 08:58:19
|
|
|
Där har ni nya NHL! Nu kan även de som ej kan åka griller stå på händer ja hatade allt vad gympa heter också skaffa sig ett namn! Kommer nog bli en mycket bra TV-sport för man har ju sett WPT på TV och inser att detta kommer att växa och att det kommer ploppa upp lycksökare i branschen lite här och var. Kanske dags att gå i träningsläger (på puben) ;-)
|
 |
Re: Poker
|
SäkerPåSinSak
|
2004-09-21 08:39:52
|
|
|
YEEEES!!!!!
Oj oj oj, ni som ev äger några poster i 24hbet..håll hårt i dom :-)
|
 |
Poker
|
Boxarn
|
2004-09-21 08:30:14
|
|
|
Läs pressmeddelande på NGM News!
Poker på TV!
|
 |
Re: FED
|
Boxarn
|
2004-09-21 08:21:45
|
|
|
Thanks!
|