 |
Patrik Gullberg SLC lägger stor köporder
|
kitesurfer
|
2005-08-01 19:00:18
|
|
|
På inoff har Patrik Gullberg lagt en köpannons om 150 000 aktier i SLC, det bör ju tyda ju på att han tror på bolaget. Han jobbar för bolaget och står för Produktion & Logistik.
Någon som tror att det kommer dyka upp någon positiv nyhet kring bolaget, det hade nog behövts om det ska överleva.
|
 |
Re: NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
Boxarn
|
2005-08-01 18:34:26
|
|
|
Jodå, jag är fullt medveten om att det var en tillbakagång. Men siffrorna för juni var minst sagt exceptionella. Jag tror för övrigt att det i fortsättningen kan bli nog så besvärligt att nå upp till julis siffror. I hög grad beror omsättningen på PARE och därmed också (volatiliteten i) oljepriset. I augusti kanske halvårsrapporterna kan stimulera handeln en del. Men längre fram krävs det nog ett tillskott av nynoteringar - och då helst också en del inte helt små bolag - för att omsättningen ska hålla sig på de nuvarande nivåerna och förhoppningsvis också öka.
|
 |
Re: NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
37
|
2005-08-01 18:16:05
|
|
|
Boxarn!
Lade du märket till att det faktiskt var en nedgång?
Ingen kommentar om det, och jag visste det inte föränns jag kollade bakåt lite.
Årets måmader
Traders(Tusental)-Omsättning(Mille)
1) 09-166
2) 10-206
3) 15-255
4) 11-213
5) 11-177
6) 22-682 Hubba :-)
7) 18-438
|
 |
Re: NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
Boxarn
|
2005-08-01 17:22:50
|
|
|
Statistiken för NGM Equity ligger också ute.
Omsättning: 438 miljoner.
"Trades": 17.800.
|
 |
NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
37
|
2005-08-01 17:15:48
|
|
|
har just kommit http://www.ndx.se/company/documents/attachment_05-75_1.xls
Mer än 150 mille. Nytt rekord igen.
Förra månaden 88 och dessförinnan 50.
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
sixten
|
2005-07-31 23:24:38
|
|
|
Betr Aktiespridning så blev det i slutändan inte av att jag tecknade några aktier. Av någon anledning så hade jag inte fått iväg teckningsanmälan vid teckningstidens utgång och när jag läste en artikel i SVD att intresset varit ljumt så kändes det inte som någon stor förlust.
Jag tycker fortfarande att konceptet är intressant (och marknaden för den här typen av verksamhet är nog ganska god just nu) men samtidigt så är det också en del besvär med att hålla koll på en massa småposter i onoterade aktier och det kanske var denna aspekt som gjorde att jag tvekade.
|
 |
Re: Nexcite
|
krillekillen
|
2005-07-31 20:11:32
|
|
|
hej fantomen.;)
har faktiskt inget nytt att komma med om nexcite, tänkte slå gubbarna där en signal efter semestrarna o tjata lite på dom igen. återkommer självklart med info om och när jag får den.
i övrigt så tror jag att när det väl löser sig med aktieregistreringen mm så har vi en grym investering.
hur många aktier har du phantom?
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Boxarn
|
2005-07-31 08:20:58
|
|
|
Jo, jag var nog inne på liknande tankegångar. På något sätt riskerar man att lockas investera i företag som man kanske inte annars skulle ha investerat i. Jag tror den största faran i det här avseendet - det som får de som fått gratisaktier att ändå efterhand ställa upp med kapital - är att man upplever att utspädningen vid kommande nyemissioner i annat fall blir för stor, något som huvudägare, styrelse och ledning i de aktieutdelande företagen kan tänkas "spela på".
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
KYLIS
|
2005-07-30 21:40:20
|
|
|
Har en känsla av att det är det som är baktanken med aktiespridningen, dvs att man får en rada med intresserade sparare och med mördande reklam kan man som bekant sälja vad som helst.
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Boxarn
|
2005-07-30 17:37:07
|
|
|
OK!
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Phantom V
|
2005-07-30 17:29:59
|
|
|
Jo, det handlade om gratisaktier, men utöver dessa erbjuds aktieägarna i AIS att teckna ytterligare aktier.
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Boxarn
|
2005-07-30 17:27:58
|
|
|
Private placement? Var det inte fråga om gratisaktier?
Har ni som tecknade er för övrigt hört något mer från AIS?
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Phantom V
|
2005-07-30 16:49:02
|
|
|
MyPay, Quibus och Telus blir tydligen de första bolagen att "aktiespridas".
Det talades initialt om ett bolag till vid namn Telum, med detta har tydligen fallit bort någonstans på vägen.
Jag har läst lite om MyPay, som är en direkt konkurrent till Paynova och Debitech. MyPay hävdar att man har betalningslösningar som både är enklare och billigare än sina svenska konkurrenter, är för övrigt inte speciellt insatt i tekniken.
MyPay genomför just nu en private placement och aktieägarna i Aktiespridning har vad jag förstår förtur. Minsta teckningspost är 15 000 kr.
|
 |
Aktiespridning i Sverige
|
Phantom V
|
2005-07-30 16:26:54
|
|
|
Hur har det gått med AIS?
Det senaste jag hörde var att man planerar att göra en Private Placement till hösten för att öka antalet aktieägare ytterligare.
|
 |
Nexcite
|
Phantom V
|
2005-07-30 11:37:03
|
|
|
Enligt bolaget såldes 250 000 enheter det första halvåret. Man räknar med att sälja ca 900 000 enheter under under andra halvan av 2005.
Det talas om flera nya exportaktiviteter och en något sänkt prisnivå för att stimulera volymerna på existerande marknader.
Bolagets designbyrå har erhållit pris för utformningen av dryckens nya flaska.
Komplikationer med VPC i samband med ägarspridningen i nya Nexcite Drinks har försenat och försvårat aktieregistreringen.
Är det någon som har lite färskare info om Nexcite?
Krillekillen, vad säger du?
|
 |
Musicbay
|
Phantom V
|
2005-07-30 11:16:51
|
|
|
Internetbolaget Musicbay fortsätter att förbättras. Bolaget tillhandahåller internetbaserade produkter för marknadskommunikation, och avser nu att ge verksamheten en mer internationell status.
Verksamheten har dessutom breddats vilket bör sänka risken en hel del.
Trots ökad konkurrens pekar det mesta i rätt riktning för bolaget:
Omsättningsutveckling de senaste 3 åren:
2002: 1,2 miljoner
2003: 2,3 miljoner
2004: 4,1 miljoner
Resultatutveckling de senaste 3 åren:
2002: -2,9 miljoner
2003 0,7 miljoner
2004: 1,2 miljoner
2002 jobbade en ensam person med företaget. Idag är man 5 stycken och ytterligare nyanställningar blir troligen aktuella till hösten.
|
 |
Tyk
|
Joje
|
2005-07-29 23:16:47
|
|
|
Tyk är ett spännande bolag som har mycket som talar för bolaget Men det fins 2 oros mån
1. Lyckas bolaget öka produktion i Syrien trots det tröga oljan ”jag tror det men det kommer att ta tid"
2. Kommer USA att starta krig mot Syrien "Jag hoppas inte det och risken har ju minskat MASSOR när Syrien drog tillbacka sina styrkor."
Vad som talar för TYK Jo en En extremt kompetent ledning speciellt den nya VD som kan det här med att öka fälts produktion snabbs speciellt fält med trög olja
Extremt lågt värderat deras olja som ligger i backen.
Hög olje pris gör att man bygger allt fler anläggningar som kommer att kunna förädla denna tunga oljan
Dessutom avtalen dom har i Egypten och Syrien är extremt bra avtal.
PS! Jag har större mängden av mitt kapital i detta bolag så därför är jag inte objektiv.
.
|
 |
oljan
|
Joje
|
2005-07-29 23:05:43
|
|
|
Kursen har varit oroligt men i stort kan man säja att den har legat runt 60 dollar den tid jag trodde att den skulle göra det jag sa också att runt vecka 31 kommer vi att få se en pik LITEN sådan på mellan 63-65 dollar tror fortfarande att det kan bli en sådan pik under vecka 33-35 gissar jag dock att vi kan få en tillbacka gång kanske inte lika stor som 55 dollar men där omkring "56-58 dollar" sen blir det mycket spännande då tror jag att vi kan få en kraftig stigning i vinter kanske rentutav mot 75 dollar som högst nästa år under denna vinter.
Men som sagt detta är bara gissningar av en mycket glad amatör.
|
 |
Nästa vecka
|
Joje
|
2005-07-29 22:53:37
|
|
|
kommer jag inte kunna medela resultatet PGA att jag ska ut och resa hoppas dock att jag hinner rapportera veckan efter den veckan
|
 |
derank 2005
|
Joje
|
2005-07-29 22:50:47
|
|
|
1..prompt...........193 975 kr...1
2..Per Wersén.......189 184 kr...2
3..glyssner.........176 060 kr...3
4..joje.............142 159 kr...4
5..Steget Före......131 642 kr...5
6..ellak............121 566 kr...7
7..Phantom V........120 526 kr...8
8..krillekillen.....119 586 kr...6
9..Anastasia........117 806 kr...9
10.Mr Rockefeller...116 289 kr..11
11.JUGGE............113 395 kr..10
12.hpd..............110 921 kr..12
13.Framfond.........108 679 kr..13
14.Boxarn...........104 719 kr..15
15.axel5............102 299 kr..14
16.I/O..............100 366 kr..16
17.sixten............95 642 kr..17
18.njurunda..........82 254 kr..18
|
 |
Re: Countermine
|
Boxarn
|
2005-07-29 11:59:41
|
|
|
Hoppsan! Senast betalt 7,20 kr.
|
 |
Countermine
|
Boxarn
|
2005-07-29 09:03:23
|
|
|
Aktien stod innan det senaste pressmeddelandet i något på 3 kr. Senast betalt nu 5,50 kr.
Inte illa!
|
 |
Re:
|
Boxarn
|
2005-07-29 08:38:54
|
|
|
Artikeln finns tydligen också i pappersupplagan.
Bra PR!
|
 |
"Chans till klipp får NGM att koka"
|
Boxarn
|
2005-07-29 08:35:27
|
|
|
Rubriken på intressant artikel på DI:s nätupplaga!!!
Två bolag sägs vara på väg att noteras i augusti. Enligt NGM:s VD ser hösten intressant ut.
|
 |
Re: Fingerprint
|
Phantom V
|
2005-07-28 19:25:17
|
|
|
Ser väl bättre ut för Precise då!
|
 |
Fingerprint
|
37
|
2005-07-28 16:27:22
|
|
|
var jag nära att gå in i.
Klarade mig med blotta förskräckelsen.
Nu kom nådastöten. Beslutet att lägga ned verksamheten är fattat. (Tidigare meddelades marknaden att det lutar åt det hållet, men med stora förlustavdrag var firman värt lite mer än halva kursen då. Ett uppköp räddar nog aktieägarna något, och kan komma när som helst, i bästa fall.)
Att någon skulle köpa firman för att driva idén vidare tros inte hända.
Egentligen ganska underligt med tanke på den enorma ekonomiska potensialen (och mer makt åt byråkraterna dessvärre, vilka jag är övertygad om att dom i stora ordalag skulle missbruka mer än bruka uppfinningen.) som finns i en dylik uppfinning.
En fingeravtryckskännare stor som ett frimärke, som var deras grej, eller en irisavläsare etc som kan idientifiera personer är på både gott och ont. Nu blev det nada en stund till, men det kommer som amen i kyrkan. Frågan är bara var och när det sker.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=444064
|
 |
Re: Paynova
|
37
|
2005-07-28 10:30:07
|
|
|
"Men jag har mycket svårt att bedöma vad en sådan här nyhet i realiteten betyder."
Då är vi två dumbommar.
(Fast jag tror inte vi är ensamma.)
Dom växer så det knakar i alla fall, så det ser ju ljust ut i det stora hela, men marknaden...Suck.
|
 |
Re: NGM övertygar
|
37
|
2005-07-28 10:26:10
|
|
|
Håller med Sniparn (Välkommen föresten) om att NMG kunde skött kontakten gentemot sina kunder på ett mera vuxet sätt.
I skrivande stund ligger sidorna för BÅDE Equity och OTC nere, hade jag tänkt att skriva, men när jag kollade hade dom just kommit igång igen.
Sorglig attityd av NGM är vad det är fortfarande i alla fall.
|
 |
Re: NGM övertygar
|
Boxarn
|
2005-07-28 10:17:07
|
|
|
Instämmer! NGM borde gå ut och på något sätt kommentera dessa "störningar".
|
 |
Re: Paynova
|
Boxarn
|
2005-07-28 10:16:10
|
|
|
Det är alltid skoj med positiva nyheter. Men jag har mycket svårt att bedöma vad en sådan här nyhet i realiteten betyder.
|
 |
Paynova
|
37
|
2005-07-28 10:12:32
|
|
|
Hoppsan.
Eftersom jag missade gårdagens nyhet lägger jag ut länken här, för inte är jag väl ensam inte?
http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=41131
|
 |
Re: NGM övertygar
|
sniparn
|
2005-07-28 10:06:23
|
|
|
Tack Boxarn. Jag glömde dessutom bort problemen med hemsidan vilken är mycket störande. Dessutom tycker jag inte om att det är tyst från NGM angående detta. Det vore lugnande om man gick ut och kommenterade vad felet beror på och att man jobbar för att undvika upprepningar.
|
 |
Re: NGM övertygar
|
Boxarn
|
2005-07-28 09:15:14
|
|
|
Krångel igen med NGM! Pust! Det här är ett problem som också återkommer då och då. Det vill säga att kurserna inte läggs ut kl. 9.00. Det har hänt att det dröjt upp mot en halvtimme.
Nu går det på allt elände inte heller att komma in på kurssidan.
|
 |
Re: NGM övertygar
|
Boxarn
|
2005-07-27 22:13:27
|
|
|
Välkommen till Derank, "sniparn"! Alla goda krafter behövs på denna "site" för att hålla den vid liv.
Trots små "tjyvnyp" litet här och där och då och då, så tycker jag ändå vi i stort sett lyckas hålla en någotsånär "civiliserad" ton mot varandra. I jämförelse med vad man ibland kan läsa på BS och VCW så framstår Derank som ett under av artighet och hänsynsfullhet.
P.S. Jag tyckte nog att det framgick rätt så klart vad du menade i ditt inlägg.
|
 |
Re: NGM övertygar
|
sniparn
|
2005-07-27 20:11:46
|
|
|
Stämmer bra Mandel och om man letar tillräckligt länge kan man alltid hacka sönder andras analyser. Vad jag avsåg, trots att jag uppenbarligen missade att säkra det mot missförstånd, var att den kursstegring du pratar om till stor del skedde långt innan positiva nyheter dykt upp. Jag inser givetvis att en aktie inte alltid stiger på goda nyheter utan tyckte bara att det varit en period med rätt mycket goda nyheter och under denna nyhetsperiod har kurser verkligen inte stigit med 500%
|
 |
Re: NGM övertygar
|
Mandel
|
2005-07-27 15:53:04
|
|
|
"Inget märkbart har hänt med kursen" ???
Har ju stigit sisådär 500% sen botten.
|
 |
NGM övertygar
|
sniparn
|
2005-07-27 12:24:56
|
|
|
Inget märkbart har hänt med kursen trots att jag tycker att det ser ljusare ut än på länge. Omsättningen på NDX närmade sig 100 mkr under juni månad och hårt arbete pågår med att jobba med emittenterna för att förbättra NDX produkter. Studier av effekterna av dessa åtgärder har genomförts och tyder enligt Johan Tjeder på att marknadsandelen kommer öka ytterligare. En intressant poäng är att handeln med Turbowarranter inte kommit igång på allvar än. När väl svensken har lärt sig att vara bekväm med detta instrument ökar omsättningen och marknadsandelen ytterligare. I Tyskland t ex är handeln med Turbo ofta större än handeln i vanliga warranter.
Smolk i bägaren är som vanligt att NGM har svårt att leva upp till antalet nynoterade bolag och vi har under ett antal kvartal sett en negativ nettoförändring gällande antalet noterade bolag. För övrigt tycker jag att det är tråkigt att vi hitintills inte fått se i rapporterna vilka intäkter som handeln med warranter innebär.
Själv avvaktar jag nog ytterligare en tid innan jag köper på mig mer NGM (har 85000 tillsammans med Glyssner och 1 till). Det jag framförallt vill se är kontinuitet i resultatet och en ökning av antalet noterade bolag. Har för mig att NGM för några år sedan pratade om att målet var 200 noterade bolag, i så fall får man nog ligga i lite hårdare :-)
|
 |
Re: Countermine
|
Boxarn
|
2005-07-27 11:06:07
|
|
|
Vid det här laget har kursen påverkats kraftigt av pressmeddelandet.
|
 |
Tagmaster.
|
Anastasia
|
2005-07-27 10:53:22
|
|
|
Har jag väldigt fel när jag tycker att Tagmaster är lågt värderad?-Är det bara pga.listan den står på, eller finns någon annan förklaring?
Kan någon ge en rimlig bedömning?
|
 |
Re: Countermine
|
Boxarn
|
2005-07-27 10:40:16
|
|
|
Jag är förvånad över att man lyckats "ragga ihop" så här mycket kapital till den här verksamheten. Inte dåligt!
Att märka är att dotterbolaget via vilka själva minröjningsoperationerna bedrivs kommer att noteras på AIM i London.
|