 |
Re: Inga intressanta bolag?
|
glyssner
|
2005-10-02 12:20:00
|
|
|
Passar det inte så är det väl bara att dra i väg till de andra mycket substansiella sidorna. Det finns absolut ingen anledning för er att komma här och gnälla när ni inte tillför något själva. Det är skrattretande att höra att ni tycker att aktietips och börssnack skulle vara mer intressant än Derank! Där kan man verkligen skrålla sida efter sida utan att hitta något av intresse. Den här sidan har småbolag, som ofta är i sin linda som grund för sina debatter.
För övrigt har jag för mig att även du Engeem (NGM) varit mycket positiv till detta bolag!!!
|
 |
Re: Inga intressanta bolag?
|
Greger
|
2005-10-02 12:00:08
|
|
|
engeem:
Ja, du har onekligen en poäng i det du skriver. Om det inte finns annat att skriva om på denna sida än att NGM kommer att bli en frälsare - med en uppgång på 10 öre - för alla aktieägare då är det minst sagt risigt ställt.
Jag efterlyser substantiell info om nya bolag. Kanske dags att lyfta diskussionen över sandlådenivå på denna sida?
|
 |
Re: Inga intressanta bolag?
|
engeem
|
2005-10-02 11:52:45
|
|
|
De som skriver här är mest intresserade av skitbolag. De har loosat hur mycket pengar som helst på tex NGM och fortsatt haussat detta papper år efter år. När ska aktien åter vara värd 50 spänn?
Eller Arcam som utlovade 100 mkr i omsättning år 200 enligt noteringsprospektet. Folk här älskar usla bolag. De få som verkligen presterat orkar inga omnämna här.
Haussandet på denna sida är till för sin egen plånbok, inte för att rekommendera bra bolag
|
 |
Re: Inga intressanta bolag?
|
Boxarn
|
2005-10-02 11:49:59
|
|
|
Jag är inte medlem i Aktiespararna och känner inte till listan. Men jag ser fram emot att andra som tar del av listan informerar om den.
|
 |
Re: Inga intressanta bolag?
|
Greger
|
2005-10-02 11:46:17
|
|
|
Boxarn:
Ja, man kanske kan börja med den lista som Aktiespararna publicerar i varje nummer över bolag på väg till börsen. Har du själv någon information?
|
 |
Re: Inga intressanta bolag?
|
Boxarn
|
2005-10-02 11:38:11
|
|
|
Jag tycker att de som kritiserar att Quibus och andra "skräpföretag" diskuteras kan komma med egna inlägg om andra, mer intressanta företag.
|
 |
Inga intressanta bolag?
|
Greger
|
2005-10-02 11:28:32
|
|
|
Det var väldigt vad Quibus tilldrog sig intresse på denna sida. Finns det verkligen ingen som har något mer substantiellt att komma med än snack om ett litet skitbolag som ännu inte gjort kommit upp ur vaggan?
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
Boxarn
|
2005-10-02 11:00:03
|
|
|
Man får i alla fall intrycket att styrelsen består av ganska så meriterade personer.
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
WHO
|
2005-10-02 10:53:41
|
|
|
Pröva hemsidan www.quibus.se!!
|
 |
Quibus
|
WHO
|
2005-10-02 10:50:23
|
|
|
Det jag har hört så är den en enskild ägare som vill sprida ut lite aktier för att få efterfrågan på Quibusaktier. Om jag inte är felinformerad. Quibus har inget med aktiespridning att göra!!
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
24976
|
2005-10-02 10:11:35
|
|
|
Tack Jag har mailat den berörda personen.
Tack Boxarn för ditt inlägg. Upp med ribban!
|
 |
Re: Magic House
|
Boxarn
|
2005-10-02 08:41:47
|
|
|
För att återgå till temat aktier!
Är det någon som har någon uppfattning om Axlon?
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
Boxarn
|
2005-10-02 08:39:32
|
|
|
Det är nästan så att man känner sig förflyttad till den gamla goda tiden på Derank, när stickor och spån flög. "KYLIS" verkar ha antagit rollen som något av en "enfant terrible". Han skräder inte orden och verkar köra efter devisen "no holds barred".
Jag har vid ett par tillfällen tänkt tanken att vi nog är för snälla mot varandra för att Derank ska bli annat än en sida där inläggen förekommer ytterst sparsamt. Jag har också någon gång varit inne på att rekommendera att vi kanske skulle vara mindre "fina i kanten" i syfte att liva upp sidan. Jag verkar ha blivit bönhörd.
Men "KYLIS"! Nämn inte ordet prostitution! Vem minns inte den beramade prostitutionsdebatten som fick vissa värdefulla skribenter att sluta skriva på Derank.
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
KYLIS
|
2005-10-02 00:01:31
|
|
|
You got mail
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
KYLIS
|
2005-10-01 23:53:41
|
|
|
Haha otroligt!
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
24976
|
2005-10-01 23:53:30
|
|
|
nestle@passagen.se
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
24976
|
2005-10-01 23:51:35
|
|
|
Du som skriker så mycket att allt skall vara rätt, då innebär det att du har värdepappersförmedlingstillstånd???
om du kan förmedla affären???
Nej tack jag tar kontakt med bolaget på måndag och för det andra så vill jag inte sätta mer än 60´
En lite nyfiken fråga. varför säljer huvudägarna överhuvudtaget?
har något gått snett i bolaget?
Vet någon var man kan få tag på den senaste rapporten kvartal, halvår etc.
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
KYLIS
|
2005-10-01 23:48:08
|
|
|
Skulle nog dra mig åt öronen om Qiubus ville sälja aktier, då vete fn om allt går/står rätt till!
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
KYLIS
|
2005-10-01 23:45:13
|
|
|
Det finns aktier att sälja, ge mig din mail så skall jag förmedla dessa. Lycksökare ;))
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
24976
|
2005-10-01 23:24:57
|
|
|
Så med andra ord så är inte du säljaren utan ännu en lycksökare som inte har något innehav.
Jag kommer att ringa Quibus på måndag och kolla med dom om dom vill sälja. Då vet jag i alla fall att aktierna finns och att allt går rätt till.
Sen ett tips till Derank Ni borde ha en övervakningsfunktion där Ni har möjlighet att stänga av personer som endast pratar strunt.
Godnatt
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
glyssner
|
2005-10-01 23:16:08
|
|
|
Hoppsan!
Nu är dom i luven på varandra igen!
God natt!
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
KYLIS
|
2005-10-01 23:12:48
|
|
|
Lägg upp dig som köpare på Inoff så ska du se att säljaren kontaktar dig
|
 |
Re: Quibus - Ellenbogen
|
24976
|
2005-10-01 23:06:32
|
|
|
Då innebär det ju att AIS gör fel eftersom dom förmedlar Quibus huvudägares aktier? rätta mig om jag har fel.
Och till dig som säljer Quibus för 6 kr lägg upp dig på Inoff så tar jag kontakt
|
 |
Re: AIS - igen Quibus
|
24976
|
2005-10-01 23:02:57
|
|
|
Du råger jag tror att du är en konkurent till Ellenbogen med tanke på hur mycket skit du pratar om dom.
PINSAMT!!!
|
 |
Quibus - Ellenbogen
|
DuncansJourney
|
2005-10-01 22:55:50
|
|
|
Råger,
tack för din information om ovanstående bolag, det gör att jag helt kan avskriva mina funderingar på att eventuellt köpa Quibus. Jag tror dock att du har fel när du påstår att Ellenbogens försäljning av Quibus-aktier är olaglig. Det kan väl inte krävas något tillstånd för att sälja sina egna aktier? Däremot kanske för att förmedla någon annans värdepapper.
|
 |
Re: Ändringar
|
KYLIS
|
2005-10-01 22:34:21
|
|
|
Då får vi se det som vår medborgerliga plikt att varna andra, finansinspektionen får ursäkta det känns som om dom är bakbundna av sig själv, ungefär som prostituionen, alla vet att den förekommer men då klientelet sträcker sig inom alla klasser så blundar man allt som oftast. Ursh vilken dålig jämförelse ursäkta Finansinspektionen ni förtjänar en ännu sämre jämförelse.
|
 |
Re: Ändringar
|
glyssner
|
2005-10-01 22:24:16
|
|
|
Så är det "Kylis"
I varje högkonjunktur står det ständigt nya investerare (oftast små) som tror att träden skall växa till himlen. Det var inte länge sedan (förra uppgången) då man trodde att alla aktier skulle upp i tusen kronor. Skulle vi kunna läsa dessa inlägg i dag skulle vi häpna över den naivitet som då frodades.
Nu går jag och tar ett glas rött och surfar runt på några andra sidor.
|
 |
Re: Ändringar
|
KYLIS
|
2005-10-01 22:11:17
|
|
|
* Den 2 februari 2005 kritiserade Aktiespararnas Riksförbund det erbjudande om att köpa aktier i Swedish Liquor Company som hanterades av Malmöföretaget Ellenbogen Kapital. ”Det här luktar bondfångeri” sa Aktiespararnas ombudsman Lars Milberg om Ellenbogens broschyr som antydde att de aktier i spritföretaget som kunderna erbjöds köpa för 95 öre styck inom ett år kunde vara värda tre kronor.
Ja jisses ränderna går tydligen inte ur, den reklambanner som ligger till höger. Tja jag vet då vad jag kommer säga nästa gång dom hör av sig om dom nu gör det vill säga?
|
 |
Re: Ändringar
|
glyssner
|
2005-10-01 21:40:20
|
|
|
Jojje!
Det stämmer för mig!
Det har varit en synnerligen tråkig debatt den senaste tiden. Jag förstår inte detta intresse för en massa skumma företag som just nu florerar på sidan. Jag anser att noll koll är ingen bra förutsättning för en investering. Det kryllar ju av intressanta företag ändå. Ni som inte har Avalon i portföljen ska omedelbart inköpa några poster av dessa.
Själv inväntar jag med spänning noteringen av Iniris på måndag.
Roligt är i alla fall att "Sixten" och "Kylis" börjat skriva lite mer.
|
 |
oljan
|
Joje
|
2005-10-01 21:00:19
|
|
|
En grov gissning
Jag tror inte att oljan orkar över 70 dollar fatet innan årsskiftet men däremot tror jag att vi får vänja oss med ett pris mellan 60-70 dollar fram till sommaren tyvärr
|
 |
krillekillen
|
Joje
|
2005-10-01 20:48:28
|
|
|
Du efterlyste kommentar ang. sina portföljer jag har tänkt ge min syn på min portfölj
TYK= denna aktie tror jag mycket på men jag tror att vi får se en stigning till 100kr vid årsskiftet!
Dom har massor med olja som dom bara ska ta upp "TUNG och svår olja att ta upp" men med deras nya chef så tror jag att det kommer att lyckas
Lupe = med högt olje pris är denna aktie aldrig fel jag gissar att dom kan gå upp till 110 kr i år PGA. deras stora olje produktion
Nocom = Hög risk som i daxläget är fullvärderad men jag tror att dom fort med deras tre nya uppköp kan bli ett spännande bolag men jag tror dock inte att det kommer att ske redan i år
SKY= är en riktig högrisk bolag som kan sticka rejält åt bägge hållen dom har låg vinst jämtemot börskursen det tyder att sky kan falla men samtidigt så behövs det så lite för att den ska stiga.
Paris= har inte vinst ännu men är helt klart på väg dit och med dom små mängd aktier som fins kan dom stiga massor men tyvärr blir det nog inte i år tror jag i alla fall men jag tror dock att ingen radikal krasch heller.
|
 |
Ändringar
|
Joje
|
2005-10-01 20:26:24
|
|
|
I och med att glyssner påpekade det här med med samgåendet mellan AVALON och infi så blev det lite ändringar i portfölj värdet på dessa två och enda som hände var att jag fick kortvarigt tillbacka min 4 plats med hela 63 kr i marginal.
glyssner......165 412kr
krillekillen..156 711kr
|
 |
Re:
|
Phantom V
|
2005-10-01 19:58:44
|
|
|
(Poike)
|
 |
Re:
|
Phantom V
|
2005-10-01 19:58:04
|
|
|
Jo, det har du nog helt rätt i.
|
 |
Re:
|
Seger
|
2005-10-01 19:48:03
|
|
|
Jag tycker inte att det känns hederligt att man ska behöva betala för något som man redan äger idag.
Det verkar för övrigt vara något av en affärsverksamhet för bolaget att sälja sin noteringsplats.
|
 |
Re:
|
Poike
|
2005-10-01 18:05:21
|
|
|
Om det blir ett prospekt vet jag inte, har egentligen bara läst nyheten på Aktietorget.
Ja det är den 10:e som gäller. Men det krävs väl att man äger dem tre bankdagar innan för att vara registrerad som ägare den 10:e.
|
 |
Re:
|
Phantom V
|
2005-10-01 17:58:07
|
|
|
Poike:
Var det inte den 10:e oktober som gällde?
|
 |
Re:
|
Boxarn
|
2005-10-01 17:19:07
|
|
|
Nej! Jag har inte bestämt mig än. Men troligtvis gör jag det.
Kommer man att skicka ut något prospekt över dryckesverksamheten?
|
 |
Re: "Skräpföretag"
|
Poike
|
2005-10-01 17:07:21
|
|
|
Om du fortfarande äger aktierna på onsdag efter att Aktietorget stängt så har du rätt att köpa aktier i nya Magic för 50 öre styck. Vet du redan nu om du vill köpa aktier i dryckesverksamheten?
(http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=2170)
|
 |
"Skräpföretag"
|
Boxarn
|
2005-10-01 16:47:48
|
|
|
Dags att bikta sig igen.
I går köpte jag aktier i Magic House. Men bara för ett par tusen kronor.
Jag brukar ibland köpa aktier i bolag som jag egentligen är skeptisk till. Liksom jag är skeptisk till personerna bakom företaget.
Jag tycker det är intressant att äga aktier i, och följa sådana här företag. Man lär sig en hel del.
|