 |
Re: Phantom V
|
Phantom V
|
2005-12-03 11:45:42
|
|
|
Fint joje, nu ser det ut att stämma!
Ja, lite underliga turer kring Magic, men jag såg att du fick rätt på det till slut :-)
Magic-aktien blev hastigt och lustigt Axlon Holding medan dryckesverksamheten knoppades av till de gamla aktieägarna.
För övrigt stämmer jag in i de övrigas omdömen. Bra jobbat joje!!!
|
 |
Re: efter rättning
|
I/O
|
2005-12-03 10:35:44
|
|
|
Tack Joje för ett bra arbete.
Jaha, det är bara att konstatera att portföljen har stått och stampat i ett helt år och utan oljeaktier så kan man inte direkt hota toppen.
jag är imponerad av resultatet bland deltagarna.
Hoppas att man kan få en sju he...... revansch nästa år.
|
 |
Re: efter rättning
|
Mr Rockefeller
|
2005-12-02 23:33:22
|
|
|
Fint jobb, Joje!
|
 |
Phantom V
|
Joje
|
2005-12-02 23:16:18
|
|
|
I och med att jag hittade felet med portföljen din med magic och att det skedde den 28 så kan det inte vara det som spökade men om du kan kolla din portfölj nu så vore det bra här kommer den i alla fall
Aktie.................antal...stpris.totalpris
Axlon Holding...............19048...1,03...19 619 kr
GETUPDATED SWEDEN B..166667...0,17...28 333 kr
GEXCO................117647...0,26...30 588 kr
NGM HOLDING B.........21052...1,23...25 894 kr
PUSH DEVELOPMENT.....117647...0,79...92 941 kr
|
 |
efter rättning
|
Joje
|
2005-12-02 23:08:47
|
|
|
märkte att magic har blivit axlon
1..Per Wersén.....221 929 kr...1
2..Phantom V......197 376 kr...2
3..Steget Före....195 268 kr...4
4..Framfond.......194 231 kr...3
5..krillekillen...170 936 kr...8
6..Mr Rockefeller.164 115 kr...6
7..prompt.........162 983 kr...5
8..joje...........162 465 kr...7
9..glyssner.......154 343 kr...9
10.axel5..........138 533 kr..11
11.Boxarn.........138 150 kr..10
12.hpd............130 082 kr..13
13.Anastasia......124 975 kr..14
14.ellak..........124 882 kr..12
15.JUGGE..........123 300 kr..15
16.Sixten.........100 857 kr..16
17.I/O.............96 940 kr..17
18.njurunda........83 756 kr..18
|
 |
Phantom V och krillekillen´s magic
|
Joje
|
2005-12-02 22:47:54
|
|
|
nu ställer jag frågan till alla här
Vad har hänt med magic house? fins inte längre med i nämda portföljer KK upköp ? vet inget själv
och sen om sider det är nog troligen därför din portfölj har stigit gissar jag Phantom V
skicka gärna en länk så ska jag se vad som har hänt
|
 |
derank 2005
|
Joje
|
2005-12-02 22:37:33
|
|
|
1..Per Wersén......221 929 kr...1
2..Steget Före.....195 268 kr...2
3..Framfond........194 231 kr...4
4..Phantom V.......177 757 kr...3
5..Mr Rockefeller..164 115 kr...8
6..prompt..........162 983 kr...6
7..joje............162 465 kr...5
8..glyssner........154 343 kr...7
9..krillekillen....151 317 kr...9
10.axel5...........138 533 kr..11
11.Boxarn..........138 150 kr..10
12.hpd.............130 082 kr..13
13.Anastasia.......124 975 kr..14
14.ellak...........124 882 kr..12
15.JUGGE...........123 300 kr..15
16.Sixten..........100 857 kr..16
17.I/O..............96 940 kr..17
18.njurunda.........83 756 kr..18
|
 |
Re: Havets skatter bärgas av INVO
|
Boxarn
|
2005-12-02 14:23:36
|
|
|
Det är nästan så att det börjar klia i fingrarna. Men jag tror ändå att jag väljer att följa projektet från läktaren. Med intresse!!!
|
 |
Re: Havets skatter bärgas av INVO
|
DuncansJourney
|
2005-12-02 12:35:01
|
|
|
Tack för en bra beskrivning av INVO och deras verksamhet! Jag håller med om att potentialen i aktien är stor - mycket stor t.o.m. - och att aktien trots den höga risken är en attraktiv placering. Jag har också tecknat.
Som jag skrivit tidigare går det att hämta prospekt o.d. på www.smallcap.se . Först måste man dock registrera sig som medlem på smallcap.
|
 |
Havets skatter bärgas av INVO
|
Mr Rockefeller
|
2005-12-02 10:40:57
|
|
|
INVO skall bärga laster från förlista skepp (”cargo recovery”). Till exempel finns det 130.000 ton koppar i havet för 3 miljarder kronor, uppdelade på 60 laster. Målet är att industrialisera branschen för återvinning av förlista fartygslaster.
INVO har identifierat två projekt att inleda med. Båda fartygen sänktes av tyska ubåtar under kriget (1943), men besättningen klarade sig.
När ett skepp förliser tillhör lasten fortfarande ägaren, eller försäkringsbolaget om ersättning betalats ut. I ovanstående fall är brittiska staten ägare. DfT (Department for Transport) skall ha 10 % av vinsten vid lyckad bärgning för rätten att få bärga fartygen.
ROBOTEN
ROMAN är en bärgningsrobot. Roboten är 2,3*2,3*5,7 m och inbyggd i en större stålram. Armsystemet har en räckvidd på 10 m. Sensorer och tv-systemet Mimic gör att operatören hela tiden kan se vad roboten gör. Roboten sänks ner och börjar rensa upp runt vraket. Därefter sänks flera lastkorgar ner som man fyller och tar upp lasten i.
INVOs robot ROMAN fick 1993 EUREKA-status (europeiskt pris för framstående innovation). Roboten färdigställdes i samarbete med SMIT Engineering i Rotterdam, närmare bestämt det team som bärgade ubåten Kursk. ROMAN har nyligen framgångsrikt använts i ett projekt för att bärga odetonerad NATO-ammunition i den serbiska delen av floden Donau.
Mjuka royaltylån på 8 mkr har betalats ut för utvecklingen under årens gång, men har nu omvandlats till ett lån på 0,8 mkr att betala till VINNOVA (svenskt statligt institut).
KONKURRENTER
Exempel på konkurrenter är Blue Water Recovery och B&A Industries. Det är dock billigare att köra med INVOs koncept. Dagskostnaden för INVO ligger på 40.000 kr medan den ligger betydligt högre för konkurrenterna. Därför är det flera projekt som är lönsamma för INVO.
Att INVO har en så bra robot beror delvis på att svensk gruv- och skogsnäring drivit fram bra produkter inom timmerkranar, robotar och liknande. Uppfinnaren av roboten och grundaren av INVO har stor erfarenhet inom dessa områden.
FARTYG # 1
Första projektet är en last med 1500 ton koppar och kopal. Bärgningsrätten innehas av ett brittiskt bolag, St. George`s Marine Ltd., som tagit med INVO i ett samriskföretag (joint venture). Fartygets position är känd och fartyget ligger inte särskilt djupt, vilket är en fördel. Det går att ankra upp över bärgningsplatsen.
Kopparn har gått upp kraftigt i pris (4 300 $ per ton), så det kan bli ett fynd. Bara kopparn i lasten är värd över 40 mkr. Kopal är en bärnstensliknande harts som kan vara värd stora pengar. Därtill finns det 1.000 ton ädelträ på skeppet. Det totala lastvärdet är över 50 mkr. INVOs budget för projektet blir 4 mkr. Vinstpotentialen för INVO är 20 mkr.
Ovanför kopparlasten ligger timret av ädelträ och varor som måste lyftas bort. Det kan vara ett tidsödande arbete. Här märks fördelen med INVO eftersom dagskostnaderna inte är så höga när de väl ligger på plats.
MÖJLIGHET BÄRGA LASTER MED ÄDELTRÄ
INVO har inledande kontakter med ett engelskt trähandelsföretag som är intresserade av att bärga sjunkna trälaster. Inte minst vill de få tag på timmer av ädelträ som antingen är utrotat eller som inte länge får avverkas.
Trähandelsföretaget har ett arkiv med 45 laster som de vill arbeta med. Inte minst är teak ett sådant träslag som de vill bärga.
FARTYG # 2
Detta fartyg har bara koppar som last. Lasten ligger öppen, men på större djup. Regeln är att djup inte nödvändigtvis är svårare, men att det kostar mer pengar. Vattnen är besvärligare.
INVO har fått bärgningsrätten av DfT (Department för Transport) till 17 mars 2006. ”Tillräckliga framsteg” måste då ha gjorts för att kontraktet skall förlängas. Budgeten här är 7 mkr. Vinstpotentialen för INVO är 60 mkr.
En studie planeras göras av vraket runt feb 2006 – mars 2006. Praxis är att en vrakundersökning betraktas som tillräckligt framsteg för att få en förlängning av rätten att bärga en last.
När INVO väl är igång med själva bärgningen har de avtal på att få fortsätta så länge de behöver. INVO bedömer att en undersökning (survey) kan göras av ett inhyrt fartyg. På så vis kan projekt # 1 och projekt # 2 överlappa varandra.
TA SIG IN I LASTRUMMEN
Det kan vara knepigt att ta sig in i lastrummen. Det finns tre nivåer på svårigheterna. Nivå 1 är när man har fartygsritning, CAD-ritning och vet hur man skall gå in. Nivå 2 är när något annan gjort något liknande (på något annat fartyg). Nivå 3 är när man inte vet någonting utan får göra ett hål som man sedan bara gröper ur så att det blir större.
INVO använder sig av en skärskiva på 400 – 500 mm som skär igenom 16 – 20 mm fartygsplåt. Ofta är dock kruxet att ta sig in i lastutrymmena och det kan ta lång tid.
ANDRA MÖJLIGA PROJEKTOMRÅDEN
Potentialen inom andra områden är mycket stor. Till exempel är det sydafrikanska företaget de Beers intresserade av diamantsökning till havs. En andra möjlighet är inom miljöområdet. Utanför Norges kust ligger till exempel en tysk ubåt med en last av kvicksilver som norska staten skulle vilja ta upp.
RIMLIGHETSANALYS
Man kan naturligtvis undra varför ingen har gjort det här förut. Det finns dock flera skäl:
1. Det är först nu som undervattens- och navigeringstekniken har kommit så långt att det är rimligt att genomföra den här typen av projekt.
2. De som faktiskt har kunnat något om undervattensteknik tidigare har ägnat sig åt att bärga olja inom offshorebranschen istället.
3. ROMAN-konceptet gör att kostnaderna för att bärga sänks rejält och att många projekt som tidigare var olönsamma därmed kan bli lönsamma.
4. Metallpriserna har stigit rejält och gjort det mer intressant att bärga förlista laster.
5. Bärgningsbranschen är en mycket konservativ bransch och det är först nu som någon inriktat sig på att industrialisera bärgningsprocessen.
AVSLUTNING
Personligen anser jag att det finns stor potential i INVO. Det finns enormt många metallaster som väntar på att bli upptagna. De låga bärgningskostnaderna som nås med Roman-konceptet och de stigande metallpriserna gör att det har förutsättningar att bli mycket lönsamt att ta upp många av dessa laster. Att INVO vill göra detta som en industriell process gör naturligtvis att möjligheterna till en god avkastning blir ännu bättre.
Visst kan allting misslyckas. Om ingen av de båda första lasterna går att ta upp kan det snart bli likviditetsbrist och adjö i förtid. Trots allt tar ju INVO bara in 5 mkr.
Personerna bakom projektet ger dock ett intryck av att vara mycket seriösa och de har en tydlig plan för vad de vill göra. Sammantaget överväger möjligheterna därför.
Vi väljer att teckna. En private placement arrangeras genom www.leox.se, där minsta post är 25.000 kr. Teckningen stängs 9 december. Först till kvarn är dock det som gäller.
|
 |
Havets skatter bärgas av INVO
|
Mr Rockefeller
|
2005-12-02 10:38:23
|
|
|
INVO skall bärga laster från förlista skepp (”cargo recovery”). Till exempel finns det 130.000 ton koppar i havet för 3 miljarder kronor, uppdelade på 60 laster. Målet är att industrialisera branschen för återvinning av förlista fartygslaster.
INVO har identifierat två projekt att inleda med. Båda fartygen sänktes av tyska ubåtar under kriget (1943), men besättningen klarade sig.
När ett skepp förliser tillhör lasten fortfarande ägaren, eller försäkringsbolaget om ersättning betalats ut. I ovanstående fall är brittiska staten ägare. DfT (Department for Transport) skall ha 10 % av vinsten vid lyckad bärgning för rätten att få bärga fartygen.
Roboten
ROMAN är en bärgningsrobot. Roboten är 2,3*2,3*5,7 m och inbyggd i en större stålram. Armsystemet har en räckvidd på 10 m. Sensorer och tv-systemet Mimic gör att operatören hela tiden kan se vad roboten gör. Roboten sänks ner och börjar rensa upp runt vraket. Därefter sänks flera lastkorgar ner som man fyller och tar upp lasten i.
INVOs robot ROMAN fick 1993 EUREKA-status (europeiskt pris för framstående innovation). Roboten färdigställdes i samarbete med SMIT Engineering i Rotterdam, närmare bestämt det team som bärgade ubåten Kursk. ROMAN har nyligen framgångsrikt använts i ett projekt för att bärga odetonerad NATO-ammunition i den serbiska delen av floden Donau.
Mjuka royaltylån på 8 mkr har betalats ut för utvecklingen under årens gång, men har nu omvandlats till ett lån på 0,8 mkr att betala till VINNOVA (svenskt statligt institut).
Konkurrenter
Exempel på konkurrenter är Blue Water Recovery och B&A Industries. Det är dock billigare att köra med INVOs koncept. Dagskostnaden för INVO ligger på 40.000 kr medan den ligger betydligt högre för konkurrenterna. Därför är det flera projekt som är lönsamma för INVO.
Att INVO har en så bra robot beror delvis på att svensk gruv- och skogsnäring drivit fram bra produkter inom timmerkranar, robotar och liknande. Uppfinnaren av roboten och grundaren av INVO har stor erfarenhet inom dessa områden.
Fartyg # 1
Första projektet är en last med 1500 ton koppar och kopal. Bärgningsrätten innehas av ett brittiskt bolag, St. George`s Marine Ltd., som tagit med INVO i ett samriskföretag (joint venture). Fartygets position är känd och fartyget ligger inte särskilt djupt, vilket är en fördel. Det går att ankra upp över bärgningsplatsen.
Kopparn har gått upp kraftigt i pris (4 300 $ per ton), så det kan bli ett fynd. Bara kopparn i lasten är värd över 40 mkr. Kopal är en bärnstensliknande harts som kan vara värd stora pengar. Därtill finns det 1.000 ton ädelträ på skeppet. Det totala lastvärdet är över 50 mkr. INVOs budget för projektet blir 4 mkr. Vinstpotentialen för INVO är 20 mkr.
Ovanför kopparlasten ligger timret av ädelträ och varor som måste lyftas bort. Det kan vara ett tidsödande arbete. Här märks fördelen med INVO eftersom dagskostnaderna inte är så höga när de väl ligger på plats.
Möjlighet bärga ädelträ
INVO har inledande kontakter med ett engelskt trähandelsföretag som är intresserade av att bärga sjunkna trälaster. Inte minst vill de få tag på timmer av ädelträ som antingen är utrotat eller som inte länge får avverkas.
Trähandelsföretaget har ett arkiv med 45 laster som de vill arbeta med. Inte minst är teak ett sådant träslag som de vill bärga.
Fartyg # 2
Detta fartyg har bara koppar som last. Lasten ligger öppen, men på större djup. Regeln är att djup inte nödvändigtvis är svårare, men att det kostar mer pengar. Vattnen är besvärligare.
INVO har fått bärgningsrätten av DfT (Department för Transport) till 17 mars 2006. ”Tillräckliga framsteg” måste då ha gjorts för att kontraktet skall förlängas. Budgeten här är 7 mkr. Vinstpotentialen för INVO är 60 mkr.
En studie planeras göras av vraket runt feb 2006 – mars 2006. Praxis är att en vrakundersökning betraktas som tillräckligt framsteg för att få en förlängning av rätten att bärga en last.
När INVO väl är igång med själva bärgningen har de avtal på att få fortsätta så länge de behöver. INVO bedömer att en undersökning (survey) kan göras av ett inhyrt fartyg. På så vis kan projekt # 1 och projekt # 2 överlappa varandra.
Ta sig in i lastrummen
Det kan vara knepigt att ta sig in i lastrummen. Det finns tre nivåer på svårigheterna. Nivå 1 är när man har fartygsritning, CAD-ritning och vet hur man skall gå in. Nivå 2 är när något annan gjort något liknande (på något annat fartyg). Nivå 3 är när man inte vet någonting utan får göra ett hål som man sedan bara gröper ur så att det blir större.
INVO använder sig av en skärskiva på 400 – 500 mm som skär igenom 16 – 20 mm fartygsplåt. Ofta är dock kruxet att ta sig in i lastutrymmena och det kan ta lång tid.
Andra möjliga projektområden
Potentialen inom andra områden är mycket stor. Till exempel är det sydafrikanska företaget de Beers intresserade av diamantsökning till havs. En andra möjlighet är inom miljöområdet. Utanför Norges kust ligger till exempel en tysk ubåt med en last av kvicksilver som norska staten skulle vilja ta upp.
Rimlighetsanalys
Man kan naturligtvis undra varför ingen har gjort det här förut. Det finns dock flera skäl:
1. Det är först nu som undervattens- och navigeringstekniken har kommit så långt att det är rimligt att genomföra den här typen av projekt.
2. De som faktiskt har kunnat något om undervattensteknik tidigare har ägnat sig åt att bärga olja inom offshorebranschen istället.
3. ROMAN-konceptet gör att kostnaderna för att bärga sänks rejält och att många projekt som tidigare var olönsamma därmed kan bli lönsamma.
4. Metallpriserna har stigit rejält och gjort det mer intressant att bärga förlista laster.
5. Bärgningsbranschen är en mycket konservativ bransch och det är först nu som någon inriktat sig på att industrialisera bärgningsprocessen.
Avslutning
Personligen anser jag att det finns stor potential i INVO. Det finns enormt många metallaster som väntar på att bli upptagna. De låga bärgningskostnaderna som nås med Roman-konceptet och de stigande metallpriserna gör att det har förutsättningar att bli mycket lönsamt att ta upp många av dessa laster. Att INVO vill göra detta som en industriell process gör naturligtvis att möjligheterna till en god avkastning blir ännu bättre.
Visst kan allting misslyckas. Om ingen av de båda första lasterna går att ta upp kan det snart bli likviditetsbrist och adjö i förtid. Trots allt tar ju INVO bara in 5 mkr.
Personerna bakom projektet ger dock ett intryck av att vara mycket seriösa och de har en tydlig plan för vad de vill göra. Sammantaget överväger möjligheterna därför.
Vi väljer att teckna. En private placement arrangeras genom www.leox.se, där minsta post är 25.000 kr. Teckningen stängs 9 december. Först till kvarn är dock det som gäller.
|
 |
Re: Quibus
|
WHO
|
2005-12-01 20:19:05
|
|
|
Vi får se vad som händer. Tror nästa år blir händelserikt för Quibus. En nyemission till tror jag nog kommer men den kommer nog hamna runt 7-8 kr per aktie.
|
 |
NGM, Aktietorget och Nya Marknaden
|
Poike
|
2005-12-01 16:32:05
|
|
|
"Småbörserna kokar
Det råder total frenesi på de små aktielistorna. Omsättning och antal avslut skjuter i höjden. NGM sexfaldigar sin omsättning till 8 miljarder kronor i år."
www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_11177906.asp
|
 |
Brigante Media -Galore Magazine
|
Wildflower
|
2005-12-01 08:46:09
|
|
|
Finns det någon frände här ?
Ser mycket bra ut eller hur ?
Hoppas någon kan bevaka visningen nästa vecka
|
 |
Re: Paradox Entertainment
|
Poike
|
2005-11-30 22:56:16
|
|
|
Reagerade också på att Paradox-folk är exekutiva producenter. Varför? Å andra sidan vet inte jag vad exekutiva producenter betyder i praktiken. Det är många titlar i filmbranschen. De kanske bara har en överseande roll för att filmen ska hålla sig till franchisens koncept?
Risken för Paradox är väl att det inte blir någon film, och att de inte får in licenspengar från filmbolaget och att deras varumärke får mindre exponering än väntat. Några pengar satsar ju inte Paradox.
|
 |
Re: Paradox Entertainment
|
Boxarn
|
2005-11-30 11:45:14
|
|
|
Det skulle stå "en av två exekutiva producenter."
|
 |
Paradox Entertainment
|
Boxarn
|
2005-11-30 11:44:09
|
|
|
Kom med ett positivt besked i dag. Men jag tycker ändå man bör vara litet försiktig. Det är en tuff bransch. Jag höjer på ögonbrynen när SO är ev två exekutiva producenter. Är den andre VD?
Jag äger en liten post aktier i företaget.
|
 |
Ang Frågor
|
veteran
|
2005-11-30 11:42:42
|
|
|
Tack Uven och ni andra kunniga på denna kvalitetsmässigt högtstående sida. Jag bugar och bockar...
|
 |
Re: derank 2005
|
glyssner
|
2005-11-30 01:16:24
|
|
|
Det är en tävling med fiktiva pengar som går på ett helår. Inbjudan kommer säkert nu i december för 2006 under förutsättning att någon vill hålla i det hela. Tävlingen har c:a 20 deltagare och har varit mycket uppskattad.
|
 |
Re: Ytterligare en fråga
|
glyssner
|
2005-11-30 01:11:33
|
|
|
Här finns det mycket kunskap.
|
 |
Re: derank 2005
|
kitesurfer
|
2005-11-30 00:36:03
|
|
|
Vad är detta? Tävling med fiktiva eller riktiga pengar, hur kommer man med?
|
 |
Re: Quibus
|
kitesurfer
|
2005-11-30 00:32:32
|
|
|
Japp och Quibus kommer vara intressant framöver var så säker.
De visar framfötterna och många stora får upp ögonen för dem.
Jag säljer inga av mina aktier men är du intresserad av fler så vet jag var du får tag i dem.
Ett annat företag som jag tror stark på är Zeta Display, de har fått stora kunder í höst, Team Sportia, Ica och nu senast Nordsjö. Jag tror att både Quibus och Zeta Display kommer att börsnoteras inom något år.
Vad tror du?
|
 |
Öhman
|
sixten
|
2005-11-29 23:37:50
|
|
|
Det blir nog jobbigt för Öhmans nästa gång de ska sätta ett bolag på börsen - senast betalt i Tretti.se är 12:90 (jämfört med 30 kr vid börsintro) och för Wayfinder 28 (jämfört med 49 vid börsintro)...
|
 |
Re: Ytterligare en fråga
|
Boxarn
|
2005-11-29 19:22:47
|
|
|
Det känns bra att det finns en del här på Derank som kan lämna klara besked angåendea sådana här spörsmål.
|
 |
Re: Ytterligare en fråga
|
Uven
|
2005-11-29 19:15:39
|
|
|
Bolaget hette tidigare ISEC Intelligent Security AB. Namnändrades efter stora ekononiska problem till REGUARD (hittar inte det fullständiga bolagsnamnet just nu). Reguard försattes i konkurs i juni 2003. Enligt tidigare besked från Nordnet rensas inte kk-bolag bort innan VPC lämnat besked om avslutad konkurs.
|
 |
Ytterligare en fråga
|
veteran
|
2005-11-29 18:50:27
|
|
|
Tack Kapsylen och Seger för ert svar
ang Bedminsters kk. Nu undrar jag ytterligare en sak. Vad är Regu för aktie? (Förkortning på NordNets depå)och vad var det tidigare namnet?
NordNet kan inte svara på detta..
|
 |
Re: INVO
|
DuncansJourney
|
2005-11-29 18:02:54
|
|
|
Tack Boxarn, ska försöka komma ihåg att rapportera.
|
 |
Re: INVO
|
Boxarn
|
2005-11-29 18:00:05
|
|
|
Jag önskar dig lycka till och hoppas att du då och då berättar om hur projektet framskrider.
|
 |
Re: INVO
|
DuncansJourney
|
2005-11-29 17:54:20
|
|
|
Boxarn,
Risken för bedrägeri finns visserligen, men bl.a. med tanke på att INVO funnits sedan 1987 och att uppfinnaren är störste ägaren bedömer jag den som väldigt liten. Speciellt i förhållande till risken i själva verksamheten.
|
 |
Curera
|
Boxarn
|
2005-11-29 17:35:11
|
|
|
Tittade som hastigast på företaget. Det är ett av de företag som inte verkar helt uppåt väggarna övervärderat på Aktietorget. Det finns en del av den senare kategorin på AT.
|
 |
Re: INVO
|
Boxarn
|
2005-11-29 17:31:53
|
|
|
Nej, jag har inte tittat närmare på projektet. Men jag kan sträcka mig så långt att det är ett intressant "case".
Mina dubier tar dock överhanden. Vet man något om St. George's Marine (det var väl så företaget hette som skulle svara för en del av "logistiken"?)? Hur vet man t.ex. att personerna bakom INVO inte är djupt involverade i det förra företaget, och att det inte är oklart hur kostnaderna ska fördelas? Med andra ord! Hur får man garantier att - i det fall att projektet blir lyckat - inte pengar genom manipulationer med kostnadsfördelningen förs över från INVO till "uppbackningsföretaget", och att personerna bakom INVO - i det fall man skulle ha intressen i det andra företaget - "blåser" de som finansierat äventyrat och plockar ut vinsten via St. George's Marine?
|
 |
Re: INVO
|
DuncansJourney
|
2005-11-29 17:11:21
|
|
|
Boxarn,
Har du tittat närmare på INVO? Och vad tyckte du i så fall?
|
 |
Re: Tele5
|
Boxarn
|
2005-11-29 13:09:50
|
|
|
Hoppsan! Nu 75% upp!
|
 |
Paynova
|
Boxarn
|
2005-11-29 12:58:11
|
|
|
Aktiekursen har under den senaste tiden fortsatt att klättra uppåt. Utan att det presenterats några nyheter. Jag undrar om det sker något speciellt bakom kulisserna.
|
 |
Tele5
|
Boxarn
|
2005-11-29 12:56:06
|
|
|
Informerar i dag om köp av ett företag.
Senaste betalkurs är 59% över emissionskursen. Emissionen genomfördes i samband med noteringen i juni.
|
 |
Stormfågeln
|
Poike
|
2005-11-29 11:18:14
|
|
|
Månadens intervju: Magnus Ullman, styrelseordförande för Stormfågeln AB
www.nyemissioner.se/nyemissioner_051129.html
|
 |
Obducat
|
kapsylen
|
2005-11-28 19:06:10
|
|
|
Obducat visar upp sig i USA
2005-11-25: Linda Öhrn
Det förlusttyngda nanoteknikbolaget Obducat styr kosan till USA för att presentera bolaget för investerare. Vid investerarträffen Super Stock Challenge återfinns Obducat som enda svenska bolag.
Mer finns att läsa DI.se
|
 |
Re: Bedminster
|
kapsylen
|
2005-11-28 18:39:51
|
|
|
Bedminster AB, 556464-1636, försattes i konkurs den 13 maj 2003. Så du begär rättelse för skatteåret 2003. Bolaget drevs vidare av en konkursförvaltare till jag tror den 11 nov. i år, det var då Nordnet plockade bort den från min depå.
|
 |
Re: Borevind - lågrisk till fyndpris!
|
DuncansJourney
|
2005-11-28 10:05:23
|
|
|
Vill komplettera mitt förra inlägg:
Några tycker att det är bättre att vänta och i stället försöka köpa aktien billigare när den noterats. Men om emissionen inte blir fulltecknad kan detta resultera i att Borevind inte fullt ut kan utnyttja optionen att förvärva upp till 20% av RES Skandinavien . Och då blir också värdet på aktien lägre. Och framför allt, skulle emissionen inte ens bli teckad till hälften, så fullföljs den inte, och då kommer det inte att finnas några aktier att köpa.
Därför råder jag alla som väntar, att överväga om det trots allt inte är bättre att teckna i emissionen.
|
 |
Re: Bedminster
|
Seger
|
2005-11-28 04:11:40
|
|
|
Nej, det är inte för sent. Men man får komplettera gamla deklarationer upp till 5 år efteråt och det är det som du ska göra. Ta kontakt med Skattemyndigheten och förklara situationen. Vilket år som gäller hinner jag inte ta reda på, men det kan säkert någon annan göra.
|