 |
Eastpoint
|
Poike
|
2007-09-17 17:44:20
|
|
|
NDS dammsög marknaden på Eastpoint-aktier idag.
|
 |
Re: Towork
|
sixten
|
2007-09-16 22:10:05
|
|
|
Har bara tittat som hastigast på erbjudandet - visserligen tror jag inte att det är bästa tiden just nu att gå in i unga omogna bolag men jag har ändå svårt att låta bli ett mindre "speck". Med tanke på värderingen på 11 MSEK så kan man mycket väl tänka sig en uppgång delvis driven av materialbrist om bolaget får lite positiv uppmärksamhet efter noteringen. Och jag tycker inte att värderingen ser avskräckande ut från fundamental synvinkel heller. Men med tanke på att bolaget befinner sig i ett mycket tidigt skede så är det ju först och främst personerna och deras engagemang som man investerar snarare än en befintlig verksamhet som rullar på. Därmed är risken också hög.
Slutligen - med tanke på att de var några negativa introduktioner innan sommaren (bla Resurs) så kanske det skrämmer bort en del kortsiktiga spekulanter vilket kanske leder till mindre säljtryck efter introduktionen. Något självklart beslut är det dock inte men jag går på min maggropskänsla och tecknar en mindre post...
|
 |
Towork
|
Boxarn
|
2007-09-16 17:24:33
|
|
|
Någon som har någon åsikt om företaget?
Jag har skummat igenom memorandument ytterst översiktligt, och det intryck det ger på mig får mig att associera till ordet "valpigt".
Men vem vet? Visserligen verkar verksamheten till dags dato varit mycket begränsad, men värderingen är heller inte högre än 11 miljoner.
Den omedelbara responsen blir att jag inte tecknar mig, men jag kanske ändrar mig om/när jag läser igenom det hela lite mer noggrant.
|
 |
Northern Rock
|
Boxarn
|
2007-09-16 14:42:16
|
|
|
Den "kris" som drabbat detta bolåneinstitut är i hög grad framkallad av media. N R är ett kvalitetsföretag med lån enbart till finansiellt solida personer. "Krisen" är i stället ett resultat av bristen på likviditet i interbanksystemet.
Men det är inte så märkligt när de engelska tidningarna öser på med braskande rubriker att folk blir skrajsna. "PANIK" med stora och svarta bokstäver var legio. Trots det här så visar bilderna från köbildningarna utan- för bankens kontor att det verkar ha gått mycket lugnt till. Men samtidigt är det helt klart att folk ändå varit lite rädda för att deras insättningar inte varit helt säkra. Det är bara att hoppas på att denna känsla av osäkerhet inte sprider sig. För då...
|
 |
B&M Impex på Elmia mässan 25-27/9
|
Yello
|
2007-09-15 08:09:14
|
|
|
Någon som har hittat var i hall D de skall stå ?
Undrar främst över hur stor monter de skall ha
För er som inte har spanat in bolaget så finns de här
http://www.bmimpex.se/
|
 |
derank 2007
|
Joje
|
2007-09-14 23:46:01
|
|
|
1 Neo_______________ 209 837 kr 1
2 Phantom V_________ 162 453 kr 2
3 HPD_______________ 151 286 kr 3
4 Boxarn_____________ 148 283 kr 4
5 37_________________ 142 193 kr 5
6 axel5______________ 121 963 kr 6
7 Mhå_______________ 115 674 kr 12
8 randomwalk________ 113 495 kr 7
9 sixten_____________ 108 301 kr 8
10 sniparn____________ 104 577 kr 9
11 kapsylen___________ 101 416 kr 11
12 highlander_________ 99 315 kr 10
13 WHO______________ 97 014 kr 14
14 Turnarounden______ 95 422 kr 13
15 krillekillen_________ 94 913 kr 19
16 Steget Före________ 92 898 kr 16
17 joje________________ 92 539 kr 18
18 leksandsfan________ 92 055 kr 17
19 Mr Rockefeller______ 90 292 kr 15
20 Per wersen_________ 88 984 kr 21
21 Poike______________ 87 182 kr 20
22 jugge______________ 81 342 kr 22
23 EllaK_______________ 80 112 kr 24
24 Wildflower__________ 77 156 kr 23
25 Glyssner___________ 74 273 kr 25
26 kitesurfer__________ 70 097 kr 26
27 njurunda___________ 65 127 kr 27
|
 |
Derank-Cupen (resultat)
|
kapsylen
|
2007-09-14 23:27:57
|
|
|
1__ Neo_ 1__ 119
2__ Boxarn_ 2__ 132
4__ Axel5_ 3__ 144
3__ Sixten_ 4__ 159
6__ Mhå_ 5__ 180
7__ Kapsylen_ 6__ 204
5__ Sniparn_ 7__ 209
8__ WHO_ 8__ 210
10__ Steget Före_ 9__ 215
9__ 37_ 10__ 218
16__ Leksansfan_ 11__ 224
13__ Krillekillen_ 12__ 231
12__ Randomwalk_ 13__ 233
21__ Per Wersén_ 14__ 245
12__ HPD_ 15__ 248
16__ Highlander_ 16__ 253
19__ Joje_ 18__ 254
14__ Turnarounden_ 18__ 254
17__ Mr Rockefeller_ 19__ 266
22__ Phantom V_ 19__ 266
20__ Jugge_ 21__ 276
23__ EllaK_ 23__ 281
18__ Poike_ 23__ 281
25__ Wildflower_ 24__ 303
24__ Glyssner_ 25__ 318
26__ Kitesurfer_ 26__ 337
27__ Njurunda_ 27__ 341
|
 |
Systematisk Kapitalförvaltning I Sverige AB listas på Nordic
|
37
|
2007-09-14 17:02:16
|
|
|
Nordic Growth Market har beslutat lista Systematisk Kapitalförvaltning i Sverige AB, vars affärsidé är att vara den främsta nischaktören avseende systematiska placeringsstrategier och systematisk fondförvaltning i Sverige. Första handelsdag blir den 12 oktober 2007.
http://www.dagensfinans.se/press1.php?id=109917
|
 |
Oasmia börsnoteras på Ngm Equity
|
37
|
2007-09-14 16:50:43
|
|
|
Nordic Growth Market har beslutat börsnotera Oasmia Pharmaceutical AB, vars affärsidé är att förbättra behandling av allvarliga sjukdomar med fokus på onkologi. Bolaget har sedan 30 december 2005 handlats på Nordic MTF men tar härigenom steget till en fullvärdig börsnotering. Första handelsdag blir tisdagen den 18 september 2007.
http://www.dagensfinans.se/press1.php?id=109916
|
 |
Oasmia börsnoteras på Ngm Equity
|
37
|
2007-09-14 16:44:58
|
|
|
Nordic Growth Market har beslutat börsnotera Oasmia Pharmaceutical AB, vars affärsidé är att förbättra behandling av allvarliga sjukdomar med fokus på onkologi. Bolaget har sedan 30 december 2005 handlats på Nordic MTF men tar härigenom steget till en fullvärdig börsnotering. Första handelsdag blir tisdagen den 18 september 2007.
http://www.dagensfinans.se/press1.php?id=109916
|
 |
Re: Edoctrina
|
dry_martini
|
2007-09-14 12:01:15
|
|
|
Fövisso håller jag med om att man bör vara lite skeptisk, men det finns ju faktiskt många lyckade gratistjänster, speciellt på internet (jag tänker på allt ifrån google till di.se).
Vad gäller metro så har de ju varit lönsamma i Sverige under ett flertal år och att det finns värde i det bolaget råder det ingen tvekan om, annars skulle det inte värderas till över 1,5 miljarder...
|
 |
Re: Edoctrina
|
$Henrik$
|
2007-09-13 19:56:51
|
|
|
Jag är tveksam till att företag som erbjuder gratis tjänster. Titta bara på hur tufft Metro har haft det att få lönsamhet, trots sin storlek.
|
 |
Edoctrina
|
dry_martini
|
2007-09-13 17:43:45
|
|
|
Någon som funderat på att teckna i deras emission? Tycker företaget verkar skapligt intressant.
|
 |
Nordea
|
pinnen
|
2007-09-13 13:48:07
|
|
|
Jag fick ett tips om att köpa Nordea för dom håller tydligen på med ett uppköp av en del av SEB
|
 |
Re: Biolight
|
Poike
|
2007-09-13 13:08:25
|
|
|
Det är knappast en affär man gör om man tror sig stå inför ett snart genombrott.
Men annars så uppfattar jag det som att man gör affären för att realisera värdena i ett stort förlustavdrag, en börsplats och en bred ägarbas.
|
 |
Re: Biolight
|
Boxarn
|
2007-09-13 12:40:11
|
|
|
Tilläggas kan väl att företaget försökt i åtminstone 12-13 år, och att man under den här tiden torde ha "upparbetat" betydande potentiella förlustavdrag. Jag misstänker att det är dessa som nu ska realiseras.
|
 |
Biolight
|
Boxarn
|
2007-09-13 12:33:32
|
|
|
Företaget verkar ha gett upp sin affärsidé.
Själv var jag lite förvånad över de som trodde på metoden. Till och med IM:s VD verkade övertygad.
Om jag inte minns fel var Biolight det första företaget som InnovationsMarknaden "lanserade".
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2007-09-13 12:27:33
|
|
|
Med tanke på razzian i dag så kan jag bara konstatera att din skepsis mot företaget var befogad.
Men Carnegie är nog långt ifrån det enda finansföretag där det pågår skumma saker.
|
 |
Re: NGM
|
KYLIS
|
2007-09-13 11:43:58
|
|
|
NGM rekryterar: Hans Dyster-Aas som
ansvarig affärsutveckling. Han kommer närmast från Carnegie
där han var aktiechef.
Urk! Om man vill vara ironisk och det vill man ju så har han ett rätt taskigt efternamn. Hans Munter-Aas hade varit bättre, sen är det väl ingen referens att komma från Carnegie tycker jag personligen. Rent allmänt så kommer det gunga ordentligt i dess korridorer/finanssektorn inte bara pga insideraffärer.
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2007-09-13 09:04:06
|
|
|
Jag har inte följt marknaden så nog den senaste tiden. Men när jag nu går in på NGM så är det som vanligt: Det fungerar inte.
Kanske man inte bara borde anställa mer folk - man har exakt fördubblat personalstyrkan på ett par år - utan också göra sig av med vissa.
|
 |
NGM Equity strular igen
|
37
|
2007-09-13 09:00:47
|
|
|
Nu innan öppningen kommer sidan upp, om man kör Explorer, men saknar själva listan.
I Mozilla Firefox får man upp HTML-koden.
SUCK! Strulat i många år nu. SKÄRPNING.
|
 |
Re: NGM
|
sixten
|
2007-09-12 22:13:06
|
|
|
Återigen anar jag att det är nye huvudägarens influenser som gör att det börjar hända saker på NGM...
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2007-09-12 19:46:45
|
|
|
Återigen en artikel om NGM på DI:s internetsida!
Den nye chefen för affärsutveckling anslår optimistiska tongångar.
Ska NGM äntligen bli något i stil med vad många av oss så länge har hoppats på?
|
 |
Re: B&M Impex
|
Yello
|
2007-09-12 19:42:29
|
|
|
Tänkte svara igår att på en sur börs så räcker inte sådana här nyheter långt.
Fin uppgång idag
|
 |
Miljöbolag ?!
|
Yello
|
2007-09-12 19:39:26
|
|
|
http://www.greenextreme.se/
|
 |
TagMaster
|
Boxarn
|
2007-09-11 22:31:22
|
|
|
Ny hemsida!
|
 |
EMI System AB
|
BjörnT
|
2007-09-11 20:48:53
|
|
|
Hittade en länk med ny info om den pågående emissionen. foretagsforummitt.se/pdf/ff_intresseanmalan.pdf
Jag har även försökt kontakta EMI för att få svar på ett antal frågor om det pågående projektet / emissionen, men de har inte svarat än.
|
 |
Re: SDK/Crepelino
|
dry_martini
|
2007-09-11 20:11:15
|
|
|
Antalet utestående aktier ökar inte när huvudägaren ger av sina aktier till dig. Du får fler aktier utan att betala mer, vilket betyder att du får en större del av företaget till samma pris. Alltså har man nedvärderat företaget.
Ex. Du hade tecknat dig för motsvarande en procent av företagets aktier, till en kostnad av 420.000:-. Detta motsvarar ett marknadsvärde på bolaget på 420.000/0,01 = 42 milj. Om du sedan erhåller gratis bonusaktier så att du plötsligt får 1,5% av bolaget utan att betala något mer är det nya marknadsvärdet på bolaget 420.000/0,015 = 28 milj.
|
 |
NGM
|
Boxarn
|
2007-09-11 18:24:01
|
|
|
Rekryterar enligt pressmeddelande bl.a. personal för affärsutveckling.
Det är just affärsutveckling som jag i mitt stilla sinne har efterlyst. Väldigt lite i den här vägen har åstadkommits med tanke på den sits företaget sitter i.
Om den nye ansvarige för det här är rätt man återstår att se.
|
 |
Re: SDK/Crepelino
|
Yello
|
2007-09-11 17:02:03
|
|
|
Blir inte värderingen den samma ?
Det var väl huvudägaren som gav av sina egna aktier ?
Samma antal aktier ..... ?
Det var de extra aktierna som fick mig till att teckna .
|
 |
Re: SDK/Crepelino
|
dry_martini
|
2007-09-11 16:31:13
|
|
|
Håller med att SDK var högt värderat. Det blev dock lite bättre när de sänkte värderingen i sista stund från 35 milj till 24 milj premoney( teckningskursen sänktes från 7 till 4,8 genom tilldelning av bonusaktier).
Men det är fortfarande i dyraste laget.
|
 |
Re: B&M Impex
|
swedshare
|
2007-09-11 02:22:01
|
|
|
Inte någon summa att jubla över men en mycket mycket viktig/stor kund. Går hela jobbet/beställningen med bravur så lär BM få fler större ordrar.
|
 |
Re: B&M Impex
|
dry_martini
|
2007-09-10 18:02:39
|
|
|
Ny order idag. Stockholmshem, 2,2 milj.
|
 |
Re: Scandinavian Safety
|
$Henrik$
|
2007-09-09 23:03:51
|
|
|
Idén är helt döfödd. Trodde först erbjudandet var ett försenat aprilskämt.
|
 |
Scandinavian Safety
|
Micke Svensson
|
2007-09-09 16:42:42
|
|
|
Drar delvis samma slutsatser som Henrik gjort i sin snabbanalys, men tror ändå att bolaget har potential. Substansvärdet lär bibehållas med tanke på att flera av de investeringar som görs i bra områden. Hade konceptet byggts upp i Dalsland hade jag avstått. Särskilt spännande är dock konceptet kring vraksanering som tydligen offentliggörs den 17.e september. Verkar det bra gamblar jag och noterar mig för några poster.
|
 |
Re: SDK/Crepelino
|
$Henrik$
|
2007-09-08 02:27:32
|
|
|
Tror det blir svårt för dom att få in större investerare om dom inte sänker värderingen på bolaget rejält. Tyvärr kommer det isåfall leda till en tråkig utspädning för er som tecknade. Jag kan inte se ett större värde än 10-15 mille i bolaget, som idag består av i princip en idé och kanske något letter of intent.
|
 |
komentar derank 2007
|
Joje
|
2007-09-07 23:34:55
|
|
|
derank 4,4%
GI 0,6%
|
 |
derank 2007
|
Joje
|
2007-09-07 23:32:57
|
|
|
1 Neo_______________ 203 652 kr 1
2 Phantom V_________ 152 455 kr 2
3 HPD_______________ 151 724 kr 3
4 Boxarn_____________ 149 646 kr 4
5 37_________________ 142 999 kr 5
6 axel5______________ 118 280 kr 6
7 randomwalk________ 114 905 kr 9
8 sixten_____________ 110 957 kr 8
9 sniparn____________ 108 933 kr 7
10 highlander_________ 102 421 kr 10
11 kapsylen___________ 101 143 kr 13
12 Mhå_______________ 100 691 kr 11
13 Turnarounden______ 97 628 kr 12
14 WHO______________ 95 754 kr 14
15 Mr Rockefeller______ 92 093 kr 18
16 Steget Före________ 89 918 kr 16
17 leksandsfan________ 89 703 kr 21
18 joje________________ 89 623 kr 15
19 krillekillen_________ 89 440 kr 17
20 Poike______________ 86 893 kr 20
21 Per wersen_________ 83 908 kr 19
22 jugge______________ 81 301 kr 22
23 Wildflower__________ 76 084 kr 24
24 EllaK_______________ 76 008 kr 25
25 Glyssner___________ 75 972 kr 23
26 kitesurfer__________ 70 112 kr 27
27 njurunda___________ 68 241 kr 26
|
 |
Derank-Cupen (resultat)
|
kapsylen
|
2007-09-07 23:19:31
|
|
|
2__ Neo_ 1__ 121
1__ Boxarn_ 2__ 122
3__ Sixten_ 3__ 144
4__ Axel5_ 4__ 147
5__ Sniparn_ 5__ 194
7__ Mhå_ 6__ 199
10__ Kapsylen_ 7__ 210
8__ WHO_ 8__ 211
6__ 37_ 9__ 218
12__ Steget Före_ 10__ 233
9__ HPD_ 12__ 236
14__ Randomwalk_ 12__ 236
15__ Krillekillen_ 13__ 242
16__ Turnarounden_ 14__ 243
11__ Highlander_ 16__ 246
17__ Leksansfan_ 16__ 246
19__ Mr Rockefeller_ 17__ 252
23__ Poike_ 18__ 271
18__ Joje_ 19__ 273
19__ Jugge_ 20__ 274
21__ Per Wersén_ 21__ 276
13__ Phantom V_ 22__ 285
22__ EllaK_ 23__ 291
24__ Glyssner_ 24__ 308
25__ Wildflower_ 25__ 312
27__ Kitesurfer_ 26__ 329
26__ Njurunda_ 27__ 332
|
 |
Köpte lite Epicept
|
Yello
|
2007-09-07 23:09:38
|
|
|
Insiders köpte för ca en månad sedan.
Kan det vara läge nu tror ni ?
Stod bredvid sist när kursen sköt iväg
|