 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-04-04 16:01:40
|
|
|
Kan tillägga att Motion Display som sagt siktar på att sälja över hela världen. De uppskattar försäljningspotentialen i segmentet kedjor till knappt 1,2 miljarder USD per procents penetration. De 30 största kedjorna uppskattas stå för ca hälften av detta, så det behövs förmodligen inga enorma marknadsföringsinsatser för att nå de stora och viktiga kedjorna.
Sedan tillkommer fristående butiker, tillverkare/leverantörer m.fl.
|
 |
Nya TagMaster
|
B.Farline
|
2014-04-04 10:43:22
|
|
|
27% spännvidd och under längre tid. Kursstyrning av någon orsak som menas hålla kursen nere. Av huvudägarna kalkylerad nyemission som skulle ge stora förtjänser, i så fall = brutalscenario mot övriga luttrade ägare.
I vår egen kalkyl ligger ett branschuppköp som kan motivera en styrd kursbalans där en riktad nyemission av X antal, mängd aktier till denne, är avgörande - kanske i storleksordningen som ny huvudägare i bolaget.
Vi är så nära vi kan komma i bolagsutvecklingen då möjlighetera aldrig har varit bättre för storexpansion, hälsar -
Stabsmedlemmarna /
B. Farline
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-04-03 21:45:43
|
|
|
Jag vill också tillägga att jag inte ger någon rekommendation angående nyemissionen, men jag tycker att den intresserade ska läsa på och bilda sig en egen uppfattning (att jag själv är positiv har väl inte undgått någon). Men ingen aktie passar alla.
Jag är själv restriktiv med att gå in i nyintroduktioner, och förra året skedde det bara en gång - i medicinteknikbolaget Emotra. Jag var övertygad om att emissionen skulle bli övertecknad, men trots förlängningar fick de bara in ca 35 %. Så när handeln inleddes sjönk kursen efter ett tag med så mycket som 50 %. Men sedan exploderade intresset, och kursen steg till som högst runt 400 % över emissionskursen.
Jag har ingen aning om var Motion Displays kurs hamnar när handeln inleds, men jag tror på en mycket bra utveckling på sikt. Och jag har ingen brådska att sälja.
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-04-03 21:14:36
|
|
|
Tack Boxarn för de snälla orden! Jag har lagt ner ett antal timmar på att analysera bolaget, och det känns faktiskt bra att någon gång få erkänsla för det man presenterar. Det är dock vanligare på andra sajter att ens grundliga analys av ett nytt bolag avfärdas med "ännu ett skräpföretag" e.d. av någon självutnämnd expert som kanske kollat upp bolaget i en minut eller så :-(
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
Boxarn
|
2014-04-03 20:39:00
|
|
|
Jag ger dig en eloge för att du verkligen har satt dig in i företaget.
Vi behöver mer av den här typen av ingående argumentation här på Derank.
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-04-03 20:36:42
|
|
|
Ordet "tjänar" föll bort i mitt förra inlägg. Ca 1/3 ner i texten ska det stå
"Affärerna tjänar pengar genom att..."
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-04-03 20:32:03
|
|
|
Swedshare,
Håller med om att värderingen ser hög ut vid ett första påseende, men jag tror att bolaget har goda förutsättningar att nå vinstnivåer som motiverar ett betydligt högre värde. Bara inom ICA i Sverige bedöms potentialen till drygt 50 mkr, och man har hela världen som marknad.
Dessutom har ju de tidigare ägarna i snitt gått in på bara en något lägre nivå.
Produkterna bygger visserligen på E Inks e-papper, men de är i allra högsta grad Motion Displays egna. Utvecklingen har tagit ett antal år!
Pricers prisetiketter kan säkert vara bra, men de är inget butikerna tjänar pengar på (men däremot sparar de kostnader).
Med Motion Displays skyltar har man uppnått försäljningsökningar upp till 200 % för de skyltade varorna. Affärerna pengar genom att kunderna köper
- fler produkter inom butikens egna varumärken (högre marginaler)
- de produkter som butiken måste/vill bli av med snabbt (t.ex. med kort hållbarhet)
- produkter där leverantören betalar butiken för att man har Motion Displayskyltar.
Det stämmer nog att det tog ett antal år innan Pricer blev lönsamt. Men det hindrade inte aktien från att sticka iväg långt innan dess, för att sedan sjunka tillbaka när förväntningarna inte infriades.
Boxarn,
Det är inte många varor som säljer sig själva. I Motion Displays fall har det faktiskt varit så, men i begränsad omfattning. Bolaget har inte satsat på marknadsföring förrän den senaste "versionen" blev klar under förra våren. Med tanke på att det är kunderna (flest utländska storföretag som Coca Cola och Unilever) som själva hittat till Motion Display tycker jag inte att försäljningen varit dålig.
Sedan i våras har man jobbat mycket mot ICA och sålt till runt 150 butiker. I dagarna slöts ett avtal med en
brittisk återförsäljare, och jag tror inte det dröjer så länge innan vi får se fler utlandsetableringar (nästa blir nog i Frankrike) Även i Sverige lär vi få se fler avtal, ICA:s konkurrenter är fullt medvetna om vad ICA gjort.
E Ink har patent på det e-papper som Motion Display använder, och enligt de senare finns ingen annan som erbjuder den teknik som de licensierar in från E Ink. E Ink har också sagt att de inte tänker licensiera ut e-pappret till någon potentiell konkurrent till Motion Display.
Motion Display har inga egna patent. De har dock ändå en väl skyddad produkt i och med att de säkrat sig mot s.k. reverse engineering, där man genom att ta isär produkten kan kopiera elektroniken och programvaran. Det är många andra som skyddar sig på liknande sätt, och jag tycker faktiskt att det är bättre än att ta patent.
Dessutom har de skyddat sig mot att den kinesiske producenten kör extraskift och tillverkar skyltar för egen försäljning, genom att själva leverera allt e-papper till tillverkaren.
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
Boxarn
|
2014-04-03 19:18:50
|
|
|
Jag reagerade också på värderingen "pre-Money".
En fråga jag också brukar ställa mig vid sådana här tillfällen är varför inte konceptet säljer sig självt, utan att man måste få in mera medel för att marknadsföra produkten. Siffrorna hittills är inte så imponerande i förhållande till värderingen.
Ytterligare en fråga är om man har patent på konceptet.
Sådana här relevanta frågeställningar behöver inte innebära att man "dömer ut" företagets möjligheter. Resurser för att marknadsföra kan ha stor betydelse.
Men frågorna bör ställas.
Framkommer inget nytt så passar jag.
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
swedshare
|
2014-04-03 18:52:54
|
|
|
Tycker inte att den anmärkningsvärt höga värderingen ger något utrymme för uppgång. Det är trots allt inte ens deras egen produkt så varför värdera sig till 100msek innan försäljningen tagit fart? Jag vill minnas att Pricer var en katastrof i många år innan de fick siffrorna på sin sida.
Motion Display får hamna på bevakningslistan. På lång sikt är det säkert en vinnare.
|
 |
Re: Nya TagMaster
|
njurunda
|
2014-04-03 15:52:00
|
|
|
Låter spännande.
Nån aning om hur många som ska säljas?
|
 |
Greater Than AB
|
Boxarn
|
2014-04-03 12:32:11
|
|
|
Den nya tekniken gör att det gång på dyker upp företaget med lite ovanliga affärsidéer!
Se under "NYHETER" här bredvid!
|
 |
Re: INEV studios
|
Boxarn
|
2014-04-03 12:29:51
|
|
|
Småroligt initiativ som informerades om för en stund sedan!
Killen verkar vara på alerten!
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
Boxarn
|
2014-04-03 11:19:18
|
|
|
Tittade som hastigast närmare på företaget och konstaterar att jag nog varit alltför slarvig med att identifiera vad företaget faktiskt erbjuder.
Har för lite tid för att sätta mig in i företaget. Teckningstiden går ut i morgon.
|
 |
Nya TagMaster
|
B.Farline
|
2014-04-03 11:19:16
|
|
|
Kort datum: Du som inte är fullinvesterad, - står möjligheten öppen just nu, hälsar
Stabsmedlemmarna /
B. Farline
|
 |
Re: TagMaster
|
njurunda
|
2014-04-03 11:13:30
|
|
|
Det kom ett papper på posten som jag ombads skriva på om jag ville byta skrivelse. Det ville jag. Det var kanske för nåt år sedan. Insiderförsäljning av aktier tycks inte förekomma för tillfället
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
Boxarn
|
2014-04-03 11:02:14
|
|
|
Okay! Jag ställer ändå en fråga.
Om jag förstått det rätt så säljer företaget "levande annonser" i butiker.
I går var jag på Willy's i Rissne Sundbyberg. Där finns bild- och ljudreklam på skärmar. Jag tänkte då faktiskt på Motion Display och konkurrenssituationen. (Och om jag inte missminner mig så har jag sett detsamma på Maxi och Coop i Sollentuna.)
Vilket leder till frågan: Hur är det med konkurrensen inom den här nischen?
Eller kommer Motion Display med ett unikt koncept som det är svårt att kopiera?
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
Boxarn
|
2014-04-03 10:40:31
|
|
|
Det är helt enkelt för många prospekt/emissioner för att man skall ha ork, lust och tid att sätta sig in i alla.
|
 |
Re: Recipharm
|
Boxarn
|
2014-04-03 10:29:26
|
|
|
Tack för den upplysningen!
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-04-03 10:26:24
|
|
|
Ingen som har några synpunkter? Jag trodde den här typen av aktier var intressanta för Deranks skribenter.
Även negativa (men någorlunda välunderbyggda) kommentarer välkomnas.
|
 |
Re: Recipharm
|
swedshare
|
2014-04-03 10:15:32
|
|
|
150 st aktier.
(Tecknade inte heller).
|
 |
Recipharm
|
Boxarn
|
2014-04-03 09:17:59
|
|
|
Någon som kan svara på vad minimiposten var vid teckningen
(Jag tecknade inte.)
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-04-02 17:41:21
|
|
|
Motion Display utvecklar och säljer blinkande skyltar som styr konsumenter att köpa det som butikerna eller leverantörerna vill. Bolaget gör en nyemission inför listningen på AktieTorget, sista dag för teckning är den 4/4.
Senaste nytt:
Motion Display har tecknat återförsäljaravtal med det ledande brittiska butiksinredningsföretaget Herbert.
http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=68977
Storbritannien är bara början på den internationella expansionen.
Intervju med VD Anna Engholm
http://vimeo.com/90687734
Motion Display deltog på Butiksmässan i Kista
I eftermiddags besökte jag Motion Display på mässan som pågick i går och i dag, och jag pratade med bolagets representanter. Det hade varit mycket folk och stort intresse (en inköpare från COOP stod i montern när jag kom), och som några sagt
- Det är svårt att gå förbi er monter utan att lägga märke till skyltarna!
Jag kan bara hålla med.
Motion Displays skyltar ser verkligen välgjorda och genomtänkta ut. Budskapet syns och blinkar väldigt tydligt och de kan ställas in så att skyltar som sitter högt uppe kan vinklas nedåt och vice versa.
Jag känner mig ytterligare styrkt i mitt beslut att teckna i nyemissionen.
|
 |
TagMaster
|
B.Farline
|
2014-04-01 14:24:47
|
|
|
Historien är en i stora stycken närmast kriminell dunkelperiod. År 2014 är år Ett (1) som normalitetsbeteende inside de finare salongerna, just nu på tröskeln och i den skarven får du tio (10) aktier i bolaget för Ett (1) brevporto. 2014 är startåret för Nya TagMaster såå – var inställd på att nästa år får du en aktie för ett brevporto. Konsoliderade internationella IT-företag med dynamiskt program, har vi sett gå från någon krona mot hundralappen i ett race. TagMaster verkar inte utanför den kategorin. Se det som ”ostraffat” i första vändan, på en aktie går det tre brevporton, hälsar –
Stabsmedlemmarna /
B. Farlie
|
 |
Re: Deklarationstider - snart ev. enklare att deklarera köp/
|
AndreasManU
|
2014-03-31 20:48:07
|
|
|
Fy f*n va skönt det hade varit :)
|
 |
Deklarationstider - snart ev. enklare att deklarera köp/sälj
|
Örnen
|
2014-03-31 19:32:15
|
|
|
Snart slipper aktieägaren deklarera köp/sälj, även i en "vanlig" aktiedepå, då det kan bli automatiskt via skatteverket/bank/mäklaren.
"Sedan länge har bankerna varit skyldiga att skicka in kontrolluppgifter till Skatteverket om kundernas aktieförsäljningar. Nu vill Skatteverket att detta krav även ska gälla köp av aktier. Blir detta av kan skattebetalare få alla sina aktieaffärer uträknade och hemskickade i en förtryckt deklaration.
”Vi har lämnat in ett förslag till regeringen och hoppas på en förändring av reglerna de närmaste åren. Då blir det nästan lika enkelt att ha en vanlig aktiedepå som det i dag är att ha ett investeringssparkonto”
Källa: http://www.di.se/artiklar/2014/3/27/enklare-att-deklarera-aktieaffarer/
|
 |
Re: TagMaster
|
njurunda
|
2014-03-31 16:21:26
|
|
|
Det låter bra många,av oss har väntat sen -94.Någon aning om förestående väntetid?
|
 |
Re: Jimmie_
|
Jimmie_
|
2014-03-31 14:19:32
|
|
|
Jodå, jag är identisk :-) Kom hem från Japan 2005, så det var ett tag sedan.
Tappade bort mitt lösenord till "Jimmie" och registrerade "Jimmie_" istället.
|
 |
TagMaster
|
B.Farline
|
2014-03-31 11:37:29
|
|
|
TagMaster i brytningsläge, från nära-döden-upplevelse och nu till världsexpansivt IT-företag. Alla som inte är fullplacerade i bolaget har nu ett sista-chansen-tillfälle, där någon av oklar anledning behöver lätta på trycket hälsar -
Stabsmedlemmarna /
B. Farline
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-03-30 21:10:18
|
|
|
Re: Poike
Bra förslag, har nyss gjort som du föreslog.
|
 |
Re: Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
Poike
|
2014-03-30 19:38:12
|
|
|
Posta gärna på Nyemissioner.se's forum också, så ser jag till att twittra ut inlägget.
|
 |
Motion Display får oss att köpa det butikerna vill
|
DuncansJourney
|
2014-03-30 16:20:30
|
|
|
Motion display gör en nyemission inför listningen på AktieTorget. Teckningsperioden har förlängts t.o.m. 4/4 eftersom det tidigare upplägget inte medgav investeraravdrag eller teckning i ISK hos åtminstone Avanza.
Motion Display utvecklar och säljer blinkande skyltar (displayer) till olika sorters butiker, bl.a. dagligvaruhandeln. Skyltarna sätts ofta upp på hyllorna invid prislappen. Blinkandet fångar konsumenternas uppmärksamhet och ger många impulsköp.
Är vi konsumenter verkligen så dumma att vi påverkas av sådant? Svaret är ett otvetydigt ”ja”. Oberoende undersökningar har visat på försäljningsökningar på upp till 200 %!
Displayerna består i grunden av patentskyddat e-papper från E Ink. Utifrån det har Motion Display utvecklat avancerad elektronik för att både få bilder, text och uppdateringsbara priser att blinka. Det är man ensamma om i världen. Displayerna, som drivs av batterier, har 180 graders tittvinkel, hög kontrast och är strömsnåla. De är lätta att sätta upp och kan kundanpassas avseende såväl färg, form som storlek.
Kundlistan med bl.a. Coca Cola, Unilever, Procter & Gamble, Adidas och Electrolux går sannerligen inte av för hackor!
Motion Display grundades 2005 av Erik Danielsson, känd från bl.a. Pricer och dåvarande Pharmacia. Man startade med en enkel test i en ICA-affär i Uppsala. En blinkande skylt placerades ut på en hylla på morgonen. Samma eftermiddag ringde man till personen som satt ut skylten och frågade varför han satt den på en tom hylla.
- Den var full i morse!
Det övertygade bolaget om att satsa vidare. Marknadsföring var det dock för tidigt att ägna sig åt. Den försäljning på sammantaget ca 50 mkr som gjorts sedan dess grundas till största delen på att kunderna hittat Motion Display. Det har mest rört sig om ad hoc-förfrågningar från utländska kunder, men bl.a Electrolux har varit en återkommande kund. Coca Cola har placerat ut bolagets displayer i samtliga norska Statoil-butiker.
Den senaste produktgenerationen släpptes under våren 2013, och det är först därefter bolaget aktivt börja marknadsföra sina produkter. Tillsammans med ICA har man tagit fram ett sortiment för ICA-butiker. Skyltarna finns redan i något hundratal affärer, och antalet kan öka rejält efter att produkterna tagits med i ICA:s IMS-system, vilket väntas ske inom kort. Då kan den lokale ICA-handlaren beställa skyltarna av ICA centralt. En mindre ICA-display kostar runt 200 kr, så det är i princip gratis för ICA-handlarna att köpa några skyltar och testa.
Den totala budgeten för försäljningskampanjer i Sverige väntas bli 70 miljarder kr i år. Bara 10 % av detta satsas i butikerna, trots att 70 % av kundernas köpbeslut uppskattas ske där. Anledningen sägs vara att det hittills saknats bra metoder, något som Motion Display nu råder bot på. Det uppskattas också att runt hälften av det kampanjmaterial som tas fram aldrig kommer upp på hyllorna utan bara slängs.
7 miljarder kr satsas således årligen i butiker bara i Sverige. Det visar att potentialen för Motion Display, som avser att sälja över hela världen, är väldigt stor. Bara att förse ICA-handlarna i Sverige med det framtagna sortimentet beräknas innebära en potential på drygt 50 mkr. Därtill kommer displayer som tillverkare/leverantörer kan vilja placera ut i ICA-butikerna. Jag kan tillägga att produkterna mött stort intresse inom ICA, och några ICA-handlare har redan blivit aktieägare i Motion Display.
Flera av Motion Display oberoende undersökningar har visat att bolagets displayer ger en stor försäljningsökning, upp till 200 %. Ett exempel är Adidas, som ville få kunderna att (till en början) känna på en sko som är extremt lätt. De kunde konstatera att 122 % fler kunder gjorde detta där Motion Displays skylt användes jämfört med en precis likadan skylt som inte blinkade.
Motion Display har en licens över hela världen att använda E Inks e-papper. Det finns bara ytterligare ett företag, från Sydkorea, som har en sådan licens. Det koreanska företaget har dock inte utvecklat några produkter inom Motion Displays segment. Motion Display säger att de har ett mycket gott samarbete med E Ink, vars huvudaffär dock inte ligger inom Motions Displays produkter. E Ink har sagt att de inte avser ge någon ytterligare licens inom Motion Displays nisch.
Tillverkningen sker i Kina. Det är Motion Display som förser kineserna med e-papperet, därmed undviks det vanliga problemet med kinesiska fabriker som kör ”extraskift” och pirattillverkar produkterna samt säljer dem själva. Motion Display har också skyddat sig mot s.k. reverse engineering; det går inte att plocka isär displayen för att se hur elektroniken är konstruerad (och sedan kopiera den).
Produktionen kan enkelt fördubblas och trefaldigas genom att fabriken övergår från enskift till två- resp treskift. När detta inte räcker kan fler anläggningar tas i drift inom 3-6 månader.
Motions Displays nyckelpersoner kommer till stor del från Pricer, som redan gjort den resa som Motion Display nu står inför. Min uppfattning är att ledningen är mycket kompetent och erfaren – de har i alla fall redan förberett sig för allt som jag känt som eventuellt kommande problem.
Bolaget utvecklar kontinuerligt nya produkter. T.ex. levereras inom kort en ”kundpinne” (den som skiljer kundernas varor på rullbandet vid kassan) med rörligt budskap. Framtida potentiella områden är bl.a. leksaker, gratulationskort samt DVD- och CD-skivor. Gällande den sistnämnda kategorin berättade VD att hon fått en förfrågan från ett amerikanskt skivbolag som ville ha en halv miljon omslag till en kommande CD. Tiden var dock för knapp för att Motion Display skulle hinna leverera.
Inför listningen på AktieTorget gör Motion Display en nyemission på 20,8 mkr, sista teckningsdag är den 25/3. Pre money-värderingen är 97 mkr, något över de 85 mkr som tidigare investerats i bolaget.
Emissionen är garanterad till 50 %. Det är dock inte som det brukar en bottom up-garanti utan i stället top down. Dvs garanterna garanterar de sista 10,4 mkr - det räcker således att vi övriga tecknar för lika mycket för att emissionen ska bli fulltecknad. Emissionslikviden ska främst användas inom marknadsföring/försäljning.
Motion Display har kontinuerligt förbättrat sin bruttomarginal, som uppgick till 44 % förra året. Man räknar med att nå positivt kassaflöde 2015.
Jag tycker Motion Display är det mest intressanta ”ny teknik-bolag” som introducerats på marknaden under senare år, och jag har tecknat i emissionen. Intresserade kan ladda ner memorandumet på (det finns också ett tillägg):
http://www.aktietorget.se/pressdocs/MotionDisplayScandinavia/Memorandum.pdf
Jag kan också rekommendera er att lyssna på VD:s presentation från den 18/3, som signaturen Strindberg tacknämligt nog gjort åtkomlig för alla. Presentationen som varar ca 30 min finns på
https://www.mediafire.com/folder/bcm5g24butjaq/Aktieinspelningar
|
 |
Promikbook - trevlig inledning!...
|
Mhå
|
2014-03-30 12:36:06
|
|
|
..på listningskarriären. Känns som att de flesta är positiva till Promikbook även om bolaget framstår som ganska okänt när man kollar på DI börssnack jämfört med en del andra omdiskuterade nynoteringar. Men handeln tog sig och kan bolaget synas lite så kan det nog bli en trevlig tid som aktieägare.
Phantom V, du är duktig på att skriva och skrev väl nåt på Redeye en gång också tidigare. Lägg gärna ut några sammanfattande rader om caset på Redeye också:) Promikbook är värd stor spridning och det skulle säkert locka ännu fler aktieägare till detta lovande lilla bolag.
|
 |
Derank Index och 100% klubben
|
DERANK
|
2014-03-29 18:16:08
|
|
|
Derank Index: +3,86% (sedan årsskiftet). Förra veckan: +5.37%
Veckans trend har varit negativ. Derank Index har sjunkit till 3,86%. Detta kan jämföras med Aktietorgets index som ligger på +1,91%.
41% av Tävlingsaktierna ligger på plus, vilket är oförändrat jmf med förra veckan.
100% klubben, dvs de aktier i Deranktävlingen som har en avkastning på +100% eller mer sedan årsskiftet 2013/14 är följande:
1 Nexam Chemical Holding 128,16%
|
 |
Resultat DASOC
|
DERANK
|
2014-03-29 18:11:12
|
|
|
1 Mr Rockefeller 60
2 Njurunda 105
3 Phantom V 135
4 Joje 142
5 Myrsloken 151
6 Kapsylen 151
7 Jugge 156
8 Cynjas 170
9 Per Wersén 175
10 Boxarn 177
11 Poike 179
12 37 188
13 AndreasManU 189
14 Krillekillen 191
15 Micha69 193
16 Swedshare 195
17 Mikael_J 210
18 MUPP 220
19 Örnen 239
20 Laban 243
21 EllaK 287
|
 |
Resultat DASO
|
DERANK
|
2014-03-29 18:10:42
|
|
|
1 Mr Rockefeller 154085
2 Joje 135766
3 Phantom V 118823
4 Njurunda 118087
5 Jugge 116895
6 Kapsylen 113774
7 AndreasManU 107014
8 Per Wersén 106752
9 Swedshare 106069
10 Boxarn 105498
11 Myrsloken 104318
12 37 100101
13 Cynjas 99271
14 Poike 98552
15 Micha69 96400
16 Krillekillen 95447
17 Mikael_J 94334
18 MUPP 89576
19 Laban 85718
20 Örnen 82771
21 EllaK 72068
|
 |
Re: PromikBook
|
Joje
|
2014-03-28 14:58:21
|
|
|
Jag ville ha 60000 st fick 14862 st 24,77% fick jag ...
|
 |
Re: PromikBook
|
glyssner
|
2014-03-28 14:02:09
|
|
|
Jag fick 25%. Ville ha 25000 och fick dryga 6 via nota med posten. Ja ja, förmodligen bättre än ingenting. Experterna tycker väl det är ok att köpa till på 70 öre.
|
 |
Re: PromikBook
|
Boxarn
|
2014-03-28 10:04:55
|
|
|
För en halvtimme sedan, ska det vara!
|
 |
Re: PromikBook
|
Boxarn
|
2014-03-28 10:03:25
|
|
|
Kanske hoppet trots allt inte är ute för oss som inte sett några aktier dyka upp på våra depåer.
Med anledning av meddelandet som kom för en timme sedan.
|
 |
Re: PromikBook
|
bylsma
|
2014-03-28 08:03:57
|
|
|
Avanza.
Tecknade ca 4000 via TR och fick ca 60000 (=allt begärt) extra.
|